Home Gaming RPG Maker MV Review

RPG Maker MV Review

Het maken van moeilijke levels in Mario Maker, het verzinnen van eigen muziek zoals in Hatsune Miku of het bouwen van grote werelden in Minecraft. Het zijn allemaal dingen die leuk zijn om te doen en waar je plezier uit kunt halen. Vandaag gaan we het hebben over een game die eigenlijk geen game is maar waar je je eigen games kan gaan bouwen ofwel RPG Maker MV. Wat wij hiervan vonden lees je in de review!

RPG Maker MV is meer een tool dan dat het een game is. Met deze tool kun je je eigen games gaan maken helemaal vanaf de grond. Het gaat erom dat wat jij bedenkt kun jij gaan bouwen in de game. Jouw verhaal word werkelijkheid. Het mooie is dat je in deze tool zelf een RPG kunt gaan maken terwijl je geen codering vaardigheden nodig hebt.

Zodra je RPG Maker MV opstart word je in een tutorial gezet waarin je het een en ander word uitgelegd over hoe het werkt. Je gaat gelijk beginnen met een kleine retro fantasy RPG te maken. Dit laat je de basis zien van de game en hoe alles in zijn werk gaat zoals: plaatsen van objecten, speciale punten in de maps maken en nog veel meer. Zodra je de tutorial hebt gehad kun je beginnen aan het echt werk en dat is natuurlijk het leukste.

Wat het leuke is is dat je je eigen verhaal kan gaan maken en dit kan gaan vertalen in de game je kan je eigen karakters maken en die het verhaal mee gaan geven. Je kunt zelf de experience boost ingeven om het levelen sneller te laten gaan. Ook kun je vijanden een power level geven. Het gaat erom dat wat jij wil dat dat gaat gebeuren.

RPG Maker MV is eigenlijk geen game maar meer een tool om je eigen fantastische RPG game in elkaar te gaan zetten. Dit word wel weer spelenderwijs gedaan waardoor je geen codering ervaring nodig hebt. Ben jij diegene die een nieuwe Final Fantasy game in elkaar wil gaan zetten dan is RPG Maker MV zeker wat voor jou want met deze tool maak je eigen game binnen een korte tijd en kun je flink aan de slag en delen wat je gemaakt hebt.