Home Movies [Review] Pitch Perfect 2

[Review] Pitch Perfect 2

A-capella nummers, A-capella feesten en A-capella wedstrijden.. Dit is de formule voor de nieuwe Pitch Perfect film!

Vervolg
Na het eerste deel van Pitch Perfect kon een tweede film niet wegblijven. Na twee jaar wachten kwam het tweede deel uit in de bioscopen. De vraag was echter wel of het net zo’n grappige, leuke en muzikale film zou zijn als het eerste deel.
Dit verhaal speelt zich drie jaar na het eerste deel af. De Bella’s zitten nu in het laatste deel van College en verliezen hun recht op de titel. Om de titel terug te winnen zullen ze Wereldkampioen moeten worden en het medogeloze Duitse team verslaan. Dit blijkt nog een moeilijke opgave voor de Barden Bella’s.

Komedie of muziek?
Wat ik zelf erg merkte aan deze film is dat de komedie van de vorige film minder belangrijk is geworden. De nadruk ligt dit keer meer op het verhaal, de muziek en de acteurs dan de komedie. Natuurlijk zorgen Anna Kendrick en Rebel Wilson voor de nodige humor, maar er zitten veel minder grapjes in dan in deel 1. De film is daardoor echter niet meteen slechter dan het eerste deel. De muziek maakt veel goed en het acteerwerk is goed. Ook de nieuwe Hailee Steinfeld maakt veel goed. Ik heb zelf erg genoten van de film, maar tegelijkertijd ken ik ook andere reacties van vrienden die het eerste deel veel beter en leuker vonden. De reacties zijn dus ook zeker gemixt.

Youtubers
Deze film kent, naast Hailee Steinfeld, ook andere nieuwe gezichten. Youtubers worden tegenwoordig veel populairder en gaan een grotere rol spelen in de media. Dit wordt goed zichtbaar in deze film. De Duitse Youtubers Flula Borg speelt namelijk een van de hoofdpersonen in het Duitse team. Daarnaast liggen er ook rollen voor Pentatonix, Penn Masala en de Green Bay Packers. De huidige media en beroemdheden komen goed naar voren in deze film.

Al met al vind ik deze film zelf een goed vervolg op het allereerste deel van Pitch Perfect. Er is een kans op een derde Pitch Perfect film. Ik zou persoonlijk graag willen dat de humor wat meer terug komt in een eventueel nieuw deel. De muziek daarentegen is erg goed. Al met al is deel 2 van de serie erg leuk en gezellig om te kijken met vrienden of vriendinnen. Toch denk ik dat Pitch Perfect 2 meer voor vrouwen is dan voor mannen. Houd jij van muziek, humor, competitie en a-capella, dan is deze film denk ik perfect voor jou!

Pitch_Perfect_2_poster