Home MoviesDVD/Blu-Ray Review: Paw Patrol: Dino Rescue – Leuk voor alle kinderen

Review: Paw Patrol: Dino Rescue – Leuk voor alle kinderen

Binnenkort kunnen we genieten van de eerste Paw Patrol film in de bioscoop, maar tot het zover is, worden we zoet gehouden met Paw Patrol Dino Rescue. Het gaat hier om een compilatie van afleveringen van Paw Patrol, waarin dinosaurussen centraal staan. Zijn deze 6 avonturen spannend genoeg om je kinderen te entertainen of slaat de verveling snel toe?

Allereerst is het voor nieuwkomers wel even handig om uit te leggen wat Paw Patrol precies is. Het gaat hier om een team van puppy’s, acht in totaal, die geleid worden door Ryder. Elke puppy heeft unieke eigenschappen, die gebaseerd zijn op echte hulpdiensten en andere banen. Zo is er bijvoorbeeld een politiehond, een brandweerhond en een bouwvakker. Samen houden zij Avonturenbaai veilig en lossen ze allerlei problemen op.

In Paw Patrol: Dino Rescue krijg je 6 verhalen voorgeschoteld, allemaal met dinosaurussen als thema. Ze vinden de puppy’s een aantal dinosauruseieren, redden ze een verschillende dino’s en komen ze zelfs in contact met een heuse robotdinosaurus (!). Overigens zijn dit geen nieuwe afleveringen en kan het zijn dat je deze al een keer op tv hebt gezien, maar dat mag de pret niet drukken.

Persoonlijke ervaring

Alle afleveringen op de DVD zijn aandachtig bekeken door mijn 7-jarige dochter en ikzelf. Zodra de DVD begon te spelen, werd er gesmuld van alle kinderactie op tv en het schattige uiterlijk van de tekenstijl. Paw Patrol is op zo’n manier getekend, dat zowel jongens als meisjes zich snel kunnen vinden in de opzet van de serie. Nu heeft mijn dochter wel eens eerder een aflevering gezien, maar ze is nooit een fan geweest. Toch vielen alle afleveringen goed in de smaak en komt het zelden voor dat ze zo aandachtig zit te kijken naar een compilatie van 90 minuten.