Home Gaming Review: Lego Jurassic World, een heerlijke wandeling met dino’s

Review: Lego Jurassic World, een heerlijke wandeling met dino’s

Dit was mijn eerste Lego game die ik mocht aangaan, en wat voor één. Tegelijk ook één van de beste dino films die er is. Waar ik totaal onbekend ben met de speelwijze van de lego games en altijd dacht dat is niks voor mij, ben ik bij deze om. Wat een vette game was dit zeg. Het neemt je bij de hand, met humor en actie en behoudt toch echt dat Lego gevoel. Mocht je in de vakantie op zoek gaan naar een game is dit er zeker één om te halen.

LEGO Jurassic World_Screenshot_3

De gameplay is echt super simpel opgezet maar zo geniaal. Het beweegt heerlijk rondt, alles om je heen wat van lego is kan kapot en daarmee verdien je dan lego blokjes, of je kan het weer ombouwen tot iets wat je weer kan gebruiken.Ook vul je je levens aan met deze blokjes, waar je er overigens vier van heb. Je begin het spel zoals de film Jurassic Park egint, het beviel mij dan ook super dat we echt gewoon alle Jurassic films doorlopen, het was een klein beetje een verassing voor mij, maar hij beviel. Goed, eenmaal in de game kan je ervoor kiezen om met ze tweeën of alleen te gaan spelen. Het is natuurlijk altijd leuker samen, maar dat kon ik niet testen dus heb ik de game alleen door lopen, wat ook goed te doen is. Het was wel af en toe even wennen aan het wisselen tussen de diverse karakters, maar naarmate je de game wat meer speel krijg je daar wel grip op.

LEGO® Jurassic World™_20150402173221

LEGO® Jurassic World

Elk karakter dat je bestuur heeft een unieke skill, de ene heeft een pistool, de ander kan gillen(enkel de vrouwen), en je heb weer atletische karakters. In de game zal je erachter komen dat je elk karakter voor bepaalde taken nodig heb. Ook krijg je op momenten een Dino onder controle, deze zal je nodig hebben voor diverse opdrachten, dit maakt het erg leuk voor de afwisseling. Ook kom je onderweg diverse dino’s in nood tegen, en door deze te helpen krijg je hun vertrouwen en hulp.

20150312124005

Lego Jurassic World

Er zitten dan ook veel puzzel elementen in de game wat het erg leuk maakt om door te spelen, zo kan je alle dino’s vrij spelen, aangezien deze je kunnen helpen op je missie. Er wordt niet heel veel gevochten in de game, maar dat klopt ook wel aangezien er in de films ook weinig gevochten werd, er werd meer weg gerend. Het tempo in de game ligt lekker hoog, zo kan je heel rap door de films heen knallen, zo wordt je achterna gezeten door een T-Rex en zo ren je weer weg voor een groep velociraptors weg. Het enige min punt wat ik kon ontdekken was toch dat ik af en toe even niet wist wat ik nou moest doen, of waar ik heen moest. Uit eindelijk vindt je het wel, maar het zoeken duurde mij iets te lang. Dat kan natuurlijk ook aan mezelf liggen.

Ook grafisch is de game gewoon heerlijk om naar te kijken, het is echt Lego, en dat doet mij toch echt goed. Ik heb dan ook echt genoten van deze game, en het doet me goed dat de merken als Lego en Jurassic Park zo uit de verf komen.