Home Gaming [Review] Inside Out

[Review] Inside Out

Inside_Out_(2015_film)_poster

Inside Out is de nieuwe Disney Pixar’s animatiefilm waarin de vijf basisgevoelens een 11-jarig meisje besturen. Verdriet, Blijdschap, Angst, Woede en Afgunst zorgen voor een gezellige, maar ook interessante film.

Disney’s Pixar weet ons weer blij te maken met een goede animatiefilm met een origineel verhaal. Pixar staat erom bekend het publiek te intrigeren en van een simpel idee toch iets intrigerends te maken. In dit geval gaat het om het 11-jarige meisje Riley. Haar emoties begeleiden haar door haar 11-jarige leven heen. Riley verhuisd van Minnesota naar San Francisco. De verhuizing is moeilijk voor Riley en daarnaast worden Verdriet en Blijdschap per ongeluk verwijderd van het “hoofdkwartier”. De overige drie emoties moeten Riley’s besluiten nemen en toekijken hoe alles misgaat.

Boodschap
Pixar zou Pixar niet zijn als er niet een mooi en barmhartig verhaal in zou zitten. Uiteindelijk zien we dat de band tussen de verschillende emoties en Riley groeit en ervoor zorgt dat alles tot een goed einde komt. Deze film laat goed zien dat alles niet zwart/wit is, maar dat er achter elke beslissing toch meer emoties en gedachten zitten dan wij in de eerste instantie denken. De animatie zelf speelt daarin een grote rol, maar de stemmen doen het meeste werk. Grotere namen als Mindy Kalling, Amy Poehler en Bill Hader doen de stemmen van Blijdschap, Afgunst en Angst. De beste in deze film vind ik echter de stem van Verdriet, Phyllis Smith. Haat timing en emoties zijn geweldig tegenover Amy Poehler’s Blijdschap. Ik denk dan ook zeker dat er zonder deze cast een minder goede film had geweest. Maar dat kan ook een persoonlijke mening zijn.

Al met al is dit een zeer goede familiefilm. Het is een van de betere nieuwe films van Disney’s Pixar. De film heeft humor, diepte en natuurlijk veel emoties. De animaties zelf zijn erg zacht en fantasierijk, maar ook natuurgetrouw(San Francisco, de mensen, etc.). Wil jijzelf dus met je familie, vrienden of gewoon zelf naar een leuke animatiefilm gaan, dan wil ik Inside Out zeker aanraden! Het is vrij duidelijk dat deze film voor jong en oud ontzettend leuk is om te kijken.