Home Gaming [Review] CastleStorm Definitive Edition

[Review] CastleStorm Definitive Edition

by Jeffrey van den Bogaart

Voor de maand mei heeft Microsoft weer 2 nieuwe games with gold uitgebracht. Een van deze games is CastleStorm Definitive Edition.

Het spel CastleStorm Definitive Edition is een soort van Tower Defense spel. Je bent in het bezit van een kruisboog en hebt daarbij tal van mogelijkheden om de vijand die van rechts naar links in het scherm jou kasteel probeert binnen te dringen of een vlag te stelen (ligt aan de missie). In het begin is het even wennen met de besturing maar al snel schiet je vrolijk pijlen, stenen, exploderende appels en nog tal van andere voorwerpen in de richting van je tegenstander.

CastleStorm_DE_Meteor

Als je snel achter elkaar 5 kills maakt kom je in een soort turbo modes en mag je 3 seconden lang alles schieten zonder laad tijd. Je kan ook soldaten naar je vijand sturen terwijl jij lekker aan het schieten bent. Dit zorgt voor een leuke afwisseling en ook komt er een goed stukje tactiek bij kijken. Ze lopen namelijk altijd door dus als je de zwakste vooraan laat lopen is dat niet de meest slimme keuze. Je kan er ook nog voor kiezen om magie te gebruiken. Je kan dan ook met de soort van koning van het spel 20 seconden lang op het veld gaan vechten wat erg leuk is omdat je de tegenstander goed kan afslachten en je veel punten verdiend.

CastleStorm_DE_Hero

De levels worden vrolijk ingeleid met een grappig filmpje en het zo wordt duidelijk wat je moet veroveren of wie je moet helpen. De missies wisselen elkaar leuk af. de ene keer moet je een bepaalde hoeveelheid varkens afschieten of je skills laten zien in de arena om zo extra gold te verdienen. Het spel kent ook een redelijk aantal upgrades voor je kasteel, soldaten, wapens en magie zijn er 9 verschillende klassen die per klasse ook nog eens geüpgrade kunnen worden. zo ben je dus wel even zoet om alles te krijgen wat je wilt. Je kan zelf de moeilijkheid graat aanpassen en de eerst 5 scenario’s zijn wel redelijk makkelijk te doen op normale modus. Wil je een uitdaging dan kan je het niveau uiteraard hoger zetten wat het gelijk wel een stukje moeilijker maakt. Het spel is echt een leuke afwisselingen en is door z’n eenvoud best verslavend. Ben je in je eentje uitgespeeld dan kan ook via het internet tegen elkaar vechten. Dit is uiteraard wel wat moeilijker maar erg leuk!

Echt een leuk spel voor je vrije dag en je bent dan ook voordat je het door hebt aardig lang er mee bezig en eigenlijk zelfs een beetje verslaafd aan dit simpele maar leuke spelletje. Zeker voor de afwisseling is dit echt een aanrader!