Home Gadgets Oppo Reno 10 Pro 5G Review

Oppo Reno 10 Pro 5G Review

Onlangs hadden we al de Oppo Reno 8T onder handen genomen, nu is het tijd voor de Oppo Reno 10 Pro. De Oppo Reno 10 Pro is een heerlijke smartphone die een gezonde balans vindt tussen prestaties, functies en de waarde. Want alle waarde voor zijn geld natuurlijk. Wat opvalt is het design van de Oppo, daarover later meer, dan vinden we er nog een krachtige processor, een batterij die lang meegaat en een camerasysteem dat zich aan verschillende situaties kan aanpassen. Het AMOLED-scherm van de Reno 10 Pro is 6,7 inch groot, scherp en helder, en heeft een verversingssnelheid van 120 hertz, dit zorgt voor het soepel scrollen en bekijken van animaties.

De 8 GB RAM en de 128 GB opslagruimte zouden ruim voldoende moeten zijn voor de overgrote meerderheid van de gebruikers. Het drievoudige camerasysteem aan de achterzijde van de Reno 10 Pro maakt hoogwaardige beelden in de eigenlijk wel de meeste lichtomstandigheden. De primaire camera heeft een resolutie van 50 megapixels en wordt vergezeld door een ultragroothoeksensor van 8 megapixels en een macro-sensor van 2 megapixels. Selfies worden gemaakt met de camera aan de voorkant, die ook een sensor van 32 megapixels heeft, zijn van uitstekende kwaliteit.

SpecificatiesOmschrijving
Display6.7 inches FHD+
ProcessorSnapdragon 778G 5G
Battery4600mAh
RAM12GB
Storage256GB
Front Camera32MP
Rear cameras50MP+8MP+32MP
Weight‎350 g

Ontwerp
De Oppo Reno 10 Pro maakt meteen indruk als een hoogwaardige smartphone zodra je hem voor het eerst ziet. Naast de camera heeft Oppo ook moeite gedaan om ervoor te zorgen dat het ontwerp echt strak is. Daar is het dan zeker ook in geslaagd, daarbij is de telefoon in twee kleuren verkrijgbaar.

De achterkant heeft echt een heerlijke afwerking en voelt daarmee ook echt premium aan. Ik moet misschien wel bekennen dat deze telefoon het lekkerste aanvoelt. Aan de voorkant is een gebogen display te vinden dat een luxueuze uitstraling heeft, en in het midden van de bovenkant van het scherm bevindt zich een punch-hole-camera. Zowel een AGC DT Star2-glas als een beschermende folie zijn hier inbegrepen voor uw bescherming. Als je hem vastpakt dan heb je niet het idee dat je een Oppo vast hebt, maar misschien ook wel. Het is een heerlijke telefoon in looks en feel.

Display
De Oppo Reno 10 Pro heeft een subliem scherm. De smartphone heeft een prachtig 6,7-inch Full HD+ AMOLED-display met een verversingssnelheid van 120 Hz. Met een pixeldichtheid van 394 ppi en een resolutie van 2412 x 1080p is dit scherm scherp genoeg voor elke gebruiker. Er is geen zichtbaar gebrek aan detail of gekartelde randen. Wat betreft kleurnauwkeurigheid leverde de Oppo Reno 10 Pro uitstekende resultaten op, zij het niet de beste die we hebben gezien. De Oppo Reno 10 Pro heeft een gemiddelde DeltaE van 2,0 in het sRGB-kleurenprofiel in de kleurcontroletest die is uitgevoerd met de Calman SpectraCal-software. Dit betekent dat de kleuren die je op je smartphone ziet, zeer nauwkeurige weergaven zijn van de echte wereldkleuren.

Camera
De Oppo Reno 10 Pro probeert het maximale uit zijn toestel te halen. De achterkant van de telefoon heeft drie zeer goede camera’s: een hoofdcamera van 50 megapixels, een telelens van 32 megapixels en een ultragroothoekcamera van 8 megapixels.

Zelfs wanneer er niet veel licht is of het licht niet helder is, maakt de smartphone goede opnames met een breed dynamisch bereik. De camera van de Oppo Reno 10 Pro doet het in 90 procent van de gevallen goed. Meestal zijn de tinten, kleuren en details allemaal perfect. Maar soms had ik het gevoel dat de opnames niet genoeg scherpte en detail hadden, maar dat was voornamelijk wanneer er niet genoeg licht was.

Prestaties
De octa-core Snapdragon 778G 5G-processor is wat de Oppo Reno 10 Pro 5G aandrijft. De processor is misschien een beetje aan de oude kant, maar hij heeft een geschiedenis van betrouwbare prestaties geleverd in een breed scala aan apparaten. Scrollen door sociale media-apps, gamen en surfen op internet zijn geen probleem voor hem. Wij hebben dit getest met diverse games en merken daar dat de telefoon erg lekker mee komt. In combinatie met de verversing snelheid gaat dit toch uitzonderlijk goed. Voor on the road of gamen via Xcloud kan je de Oppo Reno 10 Pro dus echt ideaal gebruiken.

Deze betrouwbare smartphone-chipset wordt vergezeld door 12 GB LPDDR4x RAM en 256 GB UFS 2.2-opslag. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je ruimte tekortkomt voor je apps, media of iets anders. De ingebouwde Oppo RAM-uitbreidingstechnologie van de smartphone maakt het mogelijk om nog eens 8 GB RAM toe te voegen, waardoor het totaal op 20 GB komt. De Oppo Reno 10 Pro biedt geen extra opslagopties.

Batterijduur
De Oppo Reno 10 Pro heeft een kleinere batterij dan vergelijkbare premium telefoons, met een capaciteit van 4.600 mAh. Zelfs met zijn krachtige processor en energiebesparende mogelijkheden biedt de Reno 10 Pro een goeie batterijduur. Het scherm van de Reno 10 Pro ging ongeveer 8 uur mee tijdens mijn gebruik. Toch verschilt het wel natuurlijk wat je ermee doet.

Dit omvat zowel licht als intensief gebruik, zoals surfen op internet en social media bijhouden, films kijken en games spelen. Als je je telefoon spaarzaam gebruikt, zou één keer opladen genoeg moeten zijn voor een hele dag. Het opladen van de batterij van nul naar honderdtwintig procent capaciteit op de Reno 10 Pro duurt slechts 31 minuten dankzij zijn 80W SuperVOOC snellaadtechnologie.

De prijs is het waard voor de smartphone, hij zit met zijn prijs onder de telefoons van Samsung en Apple en bied daardoor een goeie marktpositie. We krijgen een prettig, hoogwaardig gevoel in onze handen, en de vorm en kleur vallen op. Het scherm is zeer nauwkeurig en reageert snel, waardoor gebruikers elke keer dat ze ernaar kijken een volledige ervaring hebben. De camera doet ook goed werk, maar de portretten en de groothoeklens kunnen nog wat aanpassingen gebruiken.

De Oppo Reno 10 Pro loopt echter ver achter op de concurrentie wat betreft prestaties. De smartphone maakt gebruik van een Qualcomm mid-range chipset die meer dan twee jaar oud is, en zijn snelheidsnummers laten zien hoe ver achter het loopt. Dus het antwoord is duidelijk: als je je apparaat veel gebruikt en de beste snelheid en batterijduur wilt, zijn er betere opties beschikbaar, maar wil je een goeie telefoon, met een goeie camera, dan is de Oppo Reno 10 Pro zeker een aanrader.