Home MoviesDVD/Blu-Ray Open Season 4 Review

Open Season 4 Review

by Overige Redacteuren

Boog en Elliot zijn terug in Baas in Eigen Bos! Inmiddels is dit al het vierde deel van de ‘Open Season’ reeks die inmiddels ook zijn nummering verloren heeft. Toch weten de filmmakers het verhaal weer in een ander jasje te steken. Dit keer is er naast de bekende jager ook een weerwolf aanwezig!

Elliot en Boog zijn ook in dit deel nog steeds beste vrienden omringd door nog wat aantal oude bekenden. Het is al een geringe tijd rustig in het bos doordat het jachtseizoen niet meer is toegestaan, en iedereen geniet er van. Toch is Elliots’ karakter geen spat veranderd en probeert doormiddel van wat spookverhalen over een weerwolf Boog bang te maken. Desondanks het ongeloof van alle overige dieren is Boog er heilig van overtuigd dat er in het bos echt een weerwolf zich schuil houdt.

De kenners onder ons kunnen inmiddels wel raden dat dit de perfecte gelegenheid is om Jager Shaw in het spel te gooien! Ondanks het wellicht voorspelbare plot krijgt de kijker genoeg grappige gebeurtenissen voorgeschoteld, maar of het de oudere doelgroep raakt blijft de vraag. Veel verder dat wat poep, pis en snot grappen gaat het dan ook niet. Het rauwe en vooral originele randje is er inmiddels wel vanaf en alles lijkt daarom ook net iets minder grappig of lollig. Maar wanneer je fan bent van flauwe humor is hij zeker aan te raden.

Ondanks het feit dat er wordt gericht op de toch wel jongere kinderen onder ons gaan de grappen ietwat snel. Het succes van films zoals MINIONS of HOTEL TRANSYLVANIA wordt dan ook zeker niet behaald. Gelukkig gaan alle kudo’s naar de geweldige manier van animeren. Want toegegeven ziet het er gelikt en vrolijk uit met stemmen en geluiden die perfect bij de scene passen.

BLU-RAY EXTRA’S
De disc komt in een wat saaie uitvoering met een standaard cover die bij elke ‘Open Season’ zou passen. Desalniettemin is er op zowel het geluid als beeld kwaliteit weinig aan te merken.

Het schijfje biedt naast de film ook nog bonus materiaal aan wat vooral door kinderen leuk gevonden zal worden. De bloopers laten je nog even hard lachen (als het je humor is), maar we weten allemaal dat dit in scene gezette grappen zijn. Naast een feature over de enge momenten is er ook een ‘supersnelle samenvatting’ waar de toegevoegde waarde van bij ons onbekend is.

Al met al is het een leuke film wanneer je kids hebt of nog jong van geest bent. Of je wilt natuurlijk de hele ‘Open Season’ collectie compleet maken. Maar hopelijk heeft Sony Pictures geleerd dat ook succes in animatie een keer ophoudt.

[review_summary title=”Review” summary=””
positives=”Geweldige animatie
Veel grappen” negatives=”Erg flauwe humor