Home Gaming Octopath Traveler 2 review

Octopath Traveler 2 review

5 jaar geleden verscheen daar opeens Octopath Traveler voor de Nintendo Switch. De game bood je een groot verhaal door het perspectief van 8 karakters. Nu zijn we in 2023 en kunnen we aan de slag met het vervolg dat logischerwijs Octopath Traveler 2 heet. Wij hebben de Playstation versie mogen checken van de game en hieronder kun je onze bevindingen lezen van Octopath Traveler 2!

Het nieuwe deel in de Octopath Traveler serie brengt je een compleet nieuw verhaal dus het is geen simpel vervolg. In dit deel ga je weer op pad met acht karakters door de nieuwe wereld genaamd Solistia. De wereld is verdeeld in twee continenten het westen en het oosten. In deze game ga je aan de slag met acht karakters wat ik eerder al zei en het gaat over de volgende karakters: Ochette, Castti, Temenos, Osvald, Partitio, Agnea, Throne en Hikari. Al deze karakters hebben hun eigen verhaal en wat het leuk maakt is dat ze elkaar ook gaan zien in de verhalen en dat maakt het geheel net iets mooier.

Octopath Traveler verscheen in 2018 voor de Nintendo Switch en maakte later ook zijn opwachting voor de Xbox One en PC. Dit nieuwe deel van Octopath Traveler verschijnt, in ieder geval nu nog, niet voor de Xbox systemen. Octopath Traveler 2 is nu verschenen voor Nintendo Switch, Playstation 4, Playstation 5 en PC. Wij hebben de Playstation 5 versie mogen checken en die versie maakt gebruik van ray tracing waardoor alles net iets mooier oogt dan op de andere consoles waar die op verschenen is.

De game heeft een HD-2D grafische stijl die mij heel erg aansprak. Normaal ben ik van de mooie graphics maar deze stijl past perfect bij de game. Square-Enix heeft meerdere games die deze stijl gebruiken denk daarbij aan Live a Live en Triangle Strategy.

Octopath Traveler 2 is een Turn-Based RPG waarin je tijdens gevechten om de beurt aan moet vallen. In deze game kun je ook zien wanneer de tegenstander aan gaat vallen en wanneer jij aan kunt gaan vallen. Wat anders is aan deze game is dat je vijanden met aanvallen een break kunt toedienen die ervoor zorgt dat je tegenstanders even niks terug kunnen doen. Ook zijn er Boost punten te verzamelen deze kun je inzetten om een extra aanval in te zetten tegen je tegenstander. Mocht een tegenstander een bepaalde zwakte hebben zoals bijvoorbeeld magie of bepaald wapen kun je hierdoor een break veroorzaken. Met deze break moet je ook oppassen want tegenstanders kunnen dit ook tegen jou gebruiken waardoor je meer schade krijgt en niet aan kan vallen.

Octopath Traveler 2 is een uitdagende game die zorgt dat je ook al level je als een gek nog steeds veel zware tegenstand zal gaan krijgen. Met het job en skill systeem in de game kun je wel zorgen dat je meerdere vaardigheden krijgt om het tegenstanders zo moeilijk mogelijk te maken. Maar blijf bij elk gevecht op je hoede want je tegenstander kan toeslaan met krachten die je niet altijd verwacht.

Wat betreft gameplay is er niet veel veranderd wat betreft het eerste deel. Het gevechtssysteem is zo goed als hetzelfde en dat is ook alleen maar goed. Wat de game ook brengt zijn de Latent Powers dit is ook iets nieuws. Zodra je in gevechten bezig bent zie je een balk oplopen is die balk vol dan kun je een speciale aanval doen die veel schade aanricht op de tegenstanders. Ook is er een knop waarbij je de dag en nacht aan kan passen waardoor je andere vijanden zult gaan krijgen of andere soorten aanvallen kunt krijgen.

Op het gebied van geluid is de game ook erg goed. Er zijn veel studio’s die geluid mooi kunnen neerzetten maar Square-Enix kan toch veel moois hierin neerzetten want wat heeft de game een bizar goede soundtrack. Je hebt liedjes voor de gevechten met veel spanning maar ook emotionele muziek en noem het maar op alles is tot in de puntjes verzorgd qua geluid in deze game.

Ben je in voor een spannende Turn-Based RPG die je uitdaagt en dit op een mooie maar toch unieke wijze weet weg te zetten dan ben je bij Octopath Traveler 2 aan het goede adres. De game is een ode aan de ouderwetse RPG en weet veel nieuws neer te zetten zodat het toch vernieuwend weet te zijn. Al met al een aanrader voor de RPG liefhebber.