2K kondigde vandaag de oprichting aan van Cloud Chamber, de nieuwste gamestudio en een volledige dochteronderneming van de uitgeverstak van het bedrijf. Cloud Chamber is een collectief van verhalenvertellers die staan te trappelen om de grenzen van interactief entertainment te verleggen door unieke ervaringen te creëren die je niet alleen vermaken, maar je ook aan het denken zetten en daarbij de hele wereld betrekken. De studio wordt verdeeld over twee locaties: Novato, 2K’s hoofdkwartier in de San Francisco Bay Area in Californië, en Montréal in Québec, waarmee 2K voor het eerst een vestiging heeft in Canada. Daarnaast kondigde 2K aan dat Cloud Chamber is begonnen aan de ontwikkeling van het volgende hoofdstuk uit de internationaal geprezen BioShock®-reeks. Aan dit project wordt de komende jaren gewerkt.
 
“Naarmate ons portfolio groeit, raken we telkens weer geïnspireerd door kansen om verder te investeren in onze waardevolle intellectuele eigendommen, geweldige mensen en hun collectieve langetermijnpotentieel”, aldus David Ismailer, president van 2K. “ BioShock is een van de meest geliefde, bekroonde en best beoordeelde reeksen van de vorige consolegeneratie*. We kunnen niet wachten om te zien in welke richting het krachtige verhaal en de onmiskenbare first-person-shooter-gameplay gaan onder aanvoering van ons nieuwe studioteam van Cloud Chamber.”
 
Kelley Gilmore, een veteraan uit de industrie met een carrière van 22 jaar en meer dan 40 titels op haar naam, wordt studiohoofd van Cloud Chamber en is daarmee de eerste vrouw in de geschiedenis van 2K die een ontwikkelstudio leidt. Als leidinggevende op het gebied van productie, marketing en public relations heeft ze een rijke ervaring opgebouwd, maar daarnaast werkte ze bijna twintig jaar voor Firaxis Games, een andere volledige dochteronderneming van 2K, die bekendstaat om reeksen zoals Sid Meier’s Civilization® en XCOM®. Ze vervult haar rol vanuit Novato.
 
“We hebben Cloud Chamber opgericht om onontdekte werelden te creëren en de verhalen te schrijven die daarbij horen. We willen de grenzen verleggen van wat er mogelijk is in games”, aldus Kelley Gilmore, studiohoofd van Cloud Chamber. “Ons team gelooft in de schoonheid en kracht van diversiteit, zowel in ons personeelsbeleid als in de manier waarop we denken. We zijn een groep gamemakers met zeer veel ervaring, waaronder veel mensen die aan de wieg van BioShock stonden en verantwoordelijk zijn voor de evolutie en legendarische reputatie van de reeks. We voelen ons vereerd om deel uit te maken van de 2K-familie, als hoeders van deze onvergetelijke franchise.”
 
Gilmore heeft Ken Schachter benoemd tot studiomanager van Cloud Chamber in Montréal. Schachter, een leidinggevende met veel ervaring op het gebied van ontwikkeling, productie, technologie en creativiteit, treedt ook op als ambassadeur voor zowel de studio als 2K bij het tot stand brengen van een grote aanwezigheid van het bedrijf in Montréal. Voor hij bij 2K begon, was Schachter algemeen manager voor Zynga in Toronto en richtte hij de onafhankelijke gamestudio en -uitgeverij Trapdoor op. Ook bekleedde hij belangrijke functies bij bedrijven zoals Gameloft en Autodesk.
 
De komst van Cloud Chambers nieuwe kantoor in Montréal is mogelijk gemaakt dankzij steun van Gouvernement du Québec en Montréal International.
 
Cloud Chamber wordt opgenomen in de familie van volledige dochterondernemingen van het bedrijf, zoals Visual Concepts, Firaxis Games, Hangar 13, Cat Daddy Games en 2K Silicon Valley. Als je geïnteresseerd bent in een carrière bij de nieuwe studio, kun je voor meer informatie terecht op de website van Cloud Chamber of op 2K Careers.
 

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x