Home Featured Ni No Kuni: Wrath of the White Witch Remastered Review

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch Remastered Review

In 2013 was op de Playstation 3 de eerste keer dat mensen het verhaal van Ni No Kuni konden gaan beleven. De game was al 2 jaar eerder verschenen in de oostelijke landen en werd in 2013 naar het westen gebracht. Level 5 en Studio Ghibli hebben samen gewerkt aan deze game en zetten voor die tijd toen een hele mooie game neer. Nu is het 2019 en heeft Bandai Namco het wilde idee gekregen om een remaster van de game uit te brengen en de game naar de PC, Nintendo Switch en Playstation 4 te brengen. Wij hebben de game gecheckt en hebben hier onze bevindingen beschreven.

Het verhaal van Ni No Kuni draait om de jonge Oliver die zijn moeder kwijt raakt aan een hartaanval. Hij komt een fairy tegen genaamd Mr Drippy die hem gaat helpen in zijn reis naar een andere wereld. Oliver schijnt de pure hearted one te zijn die kan zorgen dat de werelden gezuiverd kunnen worden. Dit doet hij niet alleen maar samen met Mr Drippy, Esther en Swaine en heel veel Familiars die ik zo met jullie ga bespreken.

Familiars

In de game kom je vijanden tegen die je in het begin alleen maar kan verslaan. Je krijgt in het begin een Familiar mee met de naam Mitey of je geeft hem zelf een naam dat kan natuurlijk ook. Hoe verder je in de game komt hoe meer familiars zich bij je aansluiten. Familiars kun je levelen en ze worden steeds sterker en krijgen ook de optie op Metamorphosis. Dit kun je zien als het evolueren van een Pokémon. Naarmate je verder komt in de game zul je een karakter erbij krijgen die vijanden kan temmen en kan zorgen dat ze jouw Familiar worden. Dit zorgt ervoor dat je een uitgebreid arsenaal aan familiars kunt gaan krijgen. Je kunt maximaal 3 Familiars krijgen per karakter en 3 reserves. Nu zijn er in de wereld heel veel verschillende soorten vijanden die je kan temmen dus je moet er ook een paar soms kwijt. Dit kun je dan doen bij een mannetje onder een soort deksel in steden en omgevingen.

Grafisch is de game prachtig. Het lijkt wel of je gewoon in het midden van een tekenfilm zit. De tussen filmpjes zijn gemaakt door Studio Ghibli een Japanse animatie maker. De animaties van de poppetjes zijn leuk gedaan en zien er heel erg vrolijk en leuk uit.

Gameplay

Zoals in elke JRPG is het de bedoeling dat je gaat levelen om zo ver mogelijk te kunnen komen. Dit is soms wel een nadeel want voor sommige bosses heb je een behoorlijk hoog level nodig en daar moet je dus veel maar dan ook echt heel veel voor vechten. Het leuke is wel dat het vechten genoeg afwisseling bied door dieren te temmen en af en toe moet je ook vijanden af maken voor Bounty Hunts waar ik zo weer op terug kom.

Bounty Hunts en Errands

In elk dorp waar je gaat komen heb je een bepaalde winkel zitten die zich specialiseert in Errands en Bounty Hunts. De Errands zijn vaak missies waarbij je dingen moet zoeken. De Bounty Hunts zijn interessanter hiervoor moet je een flink aantal monsters of een bepaald soort monster uit zien te schakelen en hiervoor krijg je vaak geld en een item. Dit kan zijn Equipment voor je karakter tot Metamorphosis balletjes.

Sound

De muziek in de game is erg goed en elk gebied heeft zijn eigen muziekje dat er erg goed bij past. Hier is erg goed over nagedacht. De geluiden van de omgevingen zijn ook erg realistisch.

Hou je van JRPG’s met een goed verhaal dan ben je bij Ni No Kuni bij het juiste adres. De game speelt heerlijk weg ziet er erg goed uit en zorgt voor meer dan genoeg speel uren plezier. Het is lang geleden dat ik zo weg geknald ben van een game.