Home Gaming My Hero One’s Justice Review

My Hero One’s Justice Review

Vroeger ging je zitten voor Dragonball Z, gelukkig is deze serie nog steeds levend en bestaan er daarnaast nog veel meer goeie series. De nieuwste knaller is My Hero Academia, een show waar de meeste mensen die geboren worden speciale krachten bezitten, in de serie genaamd Quirks, de meeste mensen met een Quirk eindigen dan ook in de leer om professioneel held te worden.

Kinderen met hoge krachten maken kans om naar de High School te gaan, hier worden ze getraind om zo een held te worden. Izuku Midoriya start de serie zonder krachten om later de krachten van All-Might te ontvangen. Dit is in principe alles dat je nodig hebt in het begin. Ik raad je aan de show te gaan kijken want hij is echt strak.

Okey, laat ik even beginnen met iets pijnlijks, ik heb echt alles geprobeerd om de game een hoge score te geven. Bandai Namco zit al een tijdje in de hoek van de 3D anime vecht spellen, het was dus aannemelijk dat One Justice dezelfde afwerking zou ontvangen als Naruto. Helemaal gezien de populariteit van de show.

Helaas, de game voelt iet wat verouderd aan, gelukkig zitten er daarnaast wel wat iconische momenten uit de show in waardoor je toch gaat glimlachen. My Hero One”s Justice is een 3D arena vechtspel. Als je even kijkt in dit genre schiet bij mij voornamelijk Naruto naar boven als bekendste. Bij veel van dit soort games is het bewegen rond en om het doelwit erg belangrijk. Aanval opties zijn beschikbaar in normale of handmatige modi. Afhankelijk van de keuze van je karakter zal de combat anders zijn, zo zal het kunnen zijn dat je soepele aanvallen los laat op je vijand of juist de aanvallen van afstand pakt en dan dichtbij komt voor de finisher. Elk van de karakters voelt zoals ze horen te voelen, met hun eigen Quirks die hen maken tot wat ze zijn.

Todoroki kan de afstand overbruggen door over zijn IJs te glijden en Iida kan het snelste rennen van alle karkaters, Kirishima neemt minder schade op en Bakugo komt aan als een trein. Het is gewoon vet om je favoriete karakter uit de show zo in actie te zien.

Als het aankomt op game modes in de game dan kan ik alvast zeggen, die zijn er genoeg. De verhaal modi begint nadat de eerst arc van de show eindigt en vertelt het verhaal over de grootste momenten in het derde seizoen. Het geeft je de optie om te spelen als de helden en het verhaal te volgen, op deze wijze loop je het pad dat je eigenlijk al kent.

Er zijn een paar, “Wat als” moemnten in het verhaal, maar deze voelen een stuk minder aan en zijn meer geforceerd. Met een helden en Slechterikken verhaal in de game is er veel mogelijk, zeker om de karakters te leren. De VS modi geeft je de kans om te spelen tegen andere, hier zal je naar alle waarschijnlijkheid de meeste tijd doorbrengen. De Single player elementen voelen namelijk een beetje gehaast aan, er is namelijk gelukkig niks leukers dan elkaar afmaken met wat superkrachten.

De game beschikt ook over een Arcade modi, dit is ondertussen standaard in de meeste vechtspellen. Versla zes vijanden en wordt gekroond tot kampioen. Het is een goeie startup na de verhaal modi om alles dat je geleerd hebt toe te passen.

Dan hebben we nog de Missie modus, hier wordt je uitgedaagd om echt alles te gebruiken wat je nu weet. Deze modus schijnt nog een extra lichtje op de serie met speciale missies die ervoor zorgen dat je speciale prijzen kan vrijspelen. Deze prijzen geven je de mogelijkheid je favoriete karakter te customizen.

Met het ruime arsenaal aan helden uit de serie en genoeg opties om de game te spelen zou je toch denken, wat kan er nu mis gaan dit klinkt top. Helaas is ondanks alle lol toch nog het gevoel van on-af aanwezig. De game is namelijk volledig Japans als het gaat om de stemmen, soms wel en soms niet met ondertiteling. Ik had graag ook de Engelse optie gehad. Dit lijkt niet irritant, maar gek is wel dat je je favoriete quote moet kiezen en ik spreek helaas geen Japans, dus hoe kies ik die dan.

De muziek in de game staat weer los van de muziek in de show, waar die muziek echt goed bij de actie paste, mis je hier de volledige connectie. Het verhaal in de game is zelfs zo strak op tempo dat je sommige plot veranderingen mist, dit resulteert in wat teleurstelling als fan van de show.

Het derde seizoen van de serie zit er nu een paar maanden op en de karakters in de game zijn eigenlijk een beetje lege invulling ten opzichte van de serie. Neem Midoriya, deze heeft in de serie een compleet andere vechtstijl ontwikkeld dan die hij hanteert in de game. De geüpdatete versie komt er dan wel aan via DLC, maar dit is een beetje mosterd na de maaltijd.

De game is niet compleet verschrikkelijk ofzo, het vechten heeft helaas wel zijn limiteten en draait erg om herhaling voordat je het een beetje doorkrijgt. Er zit niet heel veel diepte in om de game te leren en de beste aanvallen te gebruiken. Ik heb slechtere games gezien dan deze. Ik ben gelukkig fan van de show en dat maakt dan wel weer een hoop goed. Ik hoopte op iets fantastisch maar dat is dit helaas niet geworden. Ik wacht verder rustig op het nieuwe seizoen van de serie.