Home Featured Monster Truck Championship Review

Monster Truck Championship Review

Als er een soort race game is die ondergewaardeerd is zijn het wel de Monster Truck race games. Het is ook wel te begrijpen want Monster Truck race games zijn minder interessant dan gewone race games. Het is dus aan de makers van de game Monster Truck Championship om dit beeld te gaan veranderen en Monster Truck Racing weer op de kaart te brengen. Is ze dit gelukt? Je lees het in deze review.

De game Monster Truck Championship is gemaakt door de studio Teyon en uitgegeven door Nacon. De game start met een tutorial waarin je de basis begrippen leert van de game en als je dit door hebt kun je beginnen met de eerste paar evenementen die je voorgeschoteld worden. Als je de basics door hebt zijn de eerste paar events makkelijk te doen. Hoe verder je komt hoe pittiger de game wordt. Dit is natuurlijk logisch maar zolang je de tutorials volgt en goed bijhoudt kom je een heel eind in het spel. Het leren van het spel heb je zo onder de knie en dan is het een kwestie van lekker racen.

Op grafisch gebied ziet de game er goed uit. De omgevingen zijn mooi vormgegeven. De schade die word toegedaan aan je Monster Truck is ook goed terug te zien. Zo zal je veel tegen de zijkant rijden of tegen tegenstanders aan rijden en de schade zie je snel terug als je de camera draait. Aan dit schademodel is veel tijd besteed en is erg goed gedaan.

Het is de bedoeling om zoveel mogelijk events te winnen en met dat winnen krijg je geld en met dat geld kun je nieuwe upgrades kopen voor je Monster Trucks die weer kunnen zorgen dat je meer kan met je eigen wagen en op die manier ook je eigen wagen naar je eigen hand kunt gaan zetten qua uiterlijk.

Met de upgrades kun je bijvoorbeeld zorgen voor betere remmen, betere handeling van de truck of betere acceleratie. Dit zorgt weer voor een betere ervaring met moeilijkere evenementen. Wel is het handig om per evenement te kijken wat je nodig hebt want het kan zomaar zijn dat je teveel koopt en je er niet veel aan hebt voor de desbetreffende race.

Je kunt ook de moeilijkheidsgraad aanpassen als je denkt dat de game voor jou te makkelijk is. Ben je klaar met de single player races dan kun je ook nog altijd online tegen de andere spelers opnemen en dit zorgt voor eindeloos veel plezier.

Als je van games houd die je uitdaging geven ben je bij Monster Truck Championship op het goede adres. De game heeft een learning curve maar dit kun je als je de tutorials goed doorloopt allemaal snel en goed doorhebben. Heb je dit door speel je een leuke racing game met veel mogelijkheden en waar veel in te doen is. Er is offline zeer veel te doen en ook online is er altijd wel wat te doen dus met deze game hoef je je niet te vervelen.