Nieuwe previews voor Capcom’s Monster Hunter Wilds zijn verschenen na de laatste trailer op Summer Game Fest, waarin verder wordt uitgebreid op de nieuwe gameplaymechanismen. In gesprek met IGN (die een 30 minuten durende gameplay-demo bekeken), bespraken art director en uitvoerend directeur Kaname Fujioka de Power Clash en hoe de Focus Mode werkt.
Als je het gemist hebt in de State of Play-trailer, ontstond er een Power Clash toen een Doshaguma een Hunter aanviel, die hem op afstand hield met een Greatsword. Fujioka legde uit: “Het is een kenmerk van de jacht, maar het dient ook dat soort doel om een dramatisch element te hebben en de onderdompeling van de speler in het moment van de jacht te vergroten.”
Wat betreft de Focus Mode, dit biedt “meer opties voor een meer diverse spelersbasis,” waardoor spelers kunnen aanvallen in de richting waar de camera op wijst terwijl je je cursor richt. Je kunt aanvallen, verdedigingen en dergelijke richten. Het is echter bedoeld voor “spelers die niet zo ervaren zijn met dit soort stijl van gameplay om dat te bereiken. Dus wat het bereikt is meer een gameplay-element,” zei Fujioka.
Regisseur Yuya Tokuda onthulde ook dat sommige elementen niet getoond werden in de demo, inclusief monsters die “unieke grijpaanvallen hebben en verschillende dingen doen tijdens de jacht die soort van dramatisch zijn.” Dit geldt ook voor de kleine monsters, zoals te zien was in de State of Play-trailer.
Monster Hunter Wilds wordt gelanceerd in 2025 voor Xbox Series X/S, PS5 en PC.