Home GadgetsConnectiviteit Mannen en vrouwen verschillen als het gaat over controle en toezicht op slimme apparaten

Mannen en vrouwen verschillen als het gaat over controle en toezicht op slimme apparaten

by Mark van Truijen

Er bestaat een kloof als het gaat over wie in huis verantwoordelijk is voor het onderhouden en aanschaffen van slimme apparaten. Zo stelt 72 procent van de mannen het slimme apparaat in thuis, terwijl iets minder dan de helft (47%) van de vrouwen dat doet. Dit blijkt uit recent wereldwijd onderzoek van Kaspersky.

Volgens digitaal marktonderzoek zal het aantal huishoudens met actieve smart home-apparaten tegen 2026 naar verwachting 573,7 miljoen gebruikers bedragen. De marktpenetratie van huishoudens zal in dat jaar naar verwachting 25 procent bedragen.

Uit de onderzoeksresultaten van Kaspersky blijkt dat mannen vaker voor de slimme apparaten van hun gezin zorgen. Dit is ook het geval wanneer de Wi-Fi-instellingen op de thuisrouter moeten worden gewijzigd of nieuwe apparaten aan het netwerk worden toegevoegd. 75 procent van de mannen doet dit meestal, tegenover slechts 50 procent van de vrouwen.    

De situatie is bijna hetzelfde als het gaat om het installeren van software en apps op computers – 72 procent van de mannen is hiervoor verantwoordelijk, tegenover 47 procent van de vrouwen. 

De trend verandert wat betreft de digitale gewoonten van kinderen. Uit onderzoeksdata blijkt dat beide ouders even bereid zijn om de tijd van de kinderen op apparaten te controleren. Met name 67 procent van de mannen en 54 procent van de vrouwen controleren de tijd die de kleintjes aan gadgets besteden. 

“Smart home-apparaten en -oplossingen kunnen de dagelijkse taken van mensen aanzienlijk verbeteren en vergemakkelijken. Elk gezin bepaalt zelf welke versie van de rolverdeling voor hen het handigst is. Tegelijkertijd is het belangrijkste punt dat moderne slimme apparaten en securityoplossingen voor iedereen toegankelijk moeten zijn, ongeacht geslacht en leeftijd”, aldus Marina Titova, Vice-President Consumer Product Marketing bij Kaspersky.

Het volledige rapport is hier beschikbaar.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x