Home Gaming Mahokenshi, een unieke mix van avontuur en deckbuilding

Mahokenshi, een unieke mix van avontuur en deckbuilding

by Jos Vis

Game Source Studio heeft vandaag Mahokenshi aangekondigd, hun nieuwe titel die avontuur en deckbuilding combineert, met een eerste trailer die hier beschikbaar is. De gamepagina is nu beschikbaar op Steam voor spelers om op verlanglijst te zetten en combineert kaartspelmechanica met een uniek vleugje verkenning en kaarttraversal, met overlevering geïnspireerd op Japanse folklore en mythos.

YouTube video

In Mahokenshi worden spelers krachtige samoerai-magiërs, Mahokenshi, die vechten om de hemelse eilanden te verdedigen tegen een oude vijand, de krachten van corruptie. Ze gebruiken zowel staal als magie en kiezen hun samoerai uit een van de vier verschillende huizen, die bepalen hoe ze hun decks bouwen. Elk huis biedt een bepaalde speelstijl en krijgt zijn kracht van een andere elementaire geest, de Kami.

  • House Sapphire – Defensief, ontleent zijn kracht aan de Kappa, heerser van meren en rivieren.
  • House Topaz – Sluw, ontleent zijn kracht aan de Kitsune, meester van vuur en illusie.
  • House Ruby – Fierce, ontleent zijn kracht aan de Tengu, gevleugelde heer van de bergen.
  • House Jade – Geheimzinnig, ontleent zijn kracht aan de Ogumo, spin kami van het diepe woud.

Mahokenshi bevat meer dan 300 liefdevol geïllustreerde kaarten, evenals volledig geanimeerde 3D-personages en kleurrijke en levendige kaarten verdeeld in hex-cellen zodat spelers kunnen navigeren, verkennen en vechten tijdens hun avonturen. Terwijl ze rond de Hemelse Eilanden zwerven, zullen ze krachtige vijanden tegenkomen, dorpen en andere mogelijkheden tegenkomen om hun kaartspellen te laten groeien en hun kaarten te evolueren naar sterkere versies.

De game combineert tactiek, verkenning en deckbuilding, waarbij strategisch spelen essentieel is, omdat de krachten van corruptie de vijanden zullen uitdagen. De turn-based gevechten bieden tijd om de volgende zetten te overwegen en krachtige kaartcombo’s te maken. Zodra de spelers de hoofdcampagne hebben voltooid, ontgrendelen de personages nieuwe voordelen en vaardigheden voor de volgende playthrough.

Mahokenshi is ontworpen en gemaakt door een team binnen Game Source Studio, geleid door David Cicurel, bekroonde bordspelontwerper, met titels als Chronicles of Crime op zijn naam. Zijn kennis van gamedesign is een integraal onderdeel van Mahokenshi, dat zijn inspiratie haalt uit zowel de bordspeltheorie als andere turn-based klassieke videogames.

“Mahokenshi maakt deel uit van mijn zoektocht naar innovatieve manieren om bordspellen en videospellen te mixen. Het is een echt avontuur dat alles bevat wat ik de spelers wenste: interessante uitdagingen, ingrijpende keuzes en een meeslepend universum.” zei David Cicurel, Game Director bij Gamesource.

Mahokenshi wordt begin 2022 uitgebracht in Early Access.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x