Home Gaming Loop Hero Switch Review

Loop Hero Switch Review

Loop Hero is een game die al langere tijd werd geprezen op de PC. Nu is er ook een console port op de switch gemaakt die jou de loop moet laten doorlopen. Loop Hero gaat simpelweg om het doorlopen van meerdere loops en steeds verder komen. Het loop genre is de afgelopen jaren steeds populairder geworden in games zoals Hades, Deathloop en Returnal, maar Loop Hero is toch net weer wat anders. In deze game ben jij een held zonder naam en jij moet de wereld weer terug brengen naar een staat die het was voordat het vernietigd was door een mysterieuze lich. De vraag is alleen of deze heerlijke PC game ook net zo heerlijk is op de Switch.

Het is wel belangrijk dat je begrijpt dat je steeds de game opnieuw moet spelen, als dit niks voor jou is dan is deze game het simpelweg niet voor jou. Elke keer ga je op expeditie met je held, maar je bestuurt je held niet. De loop stopt alleen als jij besluit te stoppen of doodgaat. De vraag is dan, hoe speel je de game dan? Jij als de gamer speelt kaarten die de hele wereld creëren rondom je held en de loop. Jij kan kaarten spelen die muziek afspelen, of juist de achtergrond veranderen. Als deze kaarten zorgen weer voor kleine verbeteringen voor jouw held. Jij kan dus je eigen loop vormgeven wat ontzettend tof is. Je moet zelfs je vijanden op het bord neerzetten. Dit klinkt misschien als iets wat je juist niet zo doen, want waarom zou jij je het zelf moeilijk maken? Echter beloont Loop Hero je als jij tegen monsters/vijanden vecht. Je kan daardoor betere wapens of outfits krijgen, waardoor je uiteindelijk weer verder in de loop kan komen of juist bepaalde eindbazen kan verslaan. Daarnaast worden vijanden en eindbazen elke loop weer sterker, hierdoor blijft het belangrijk en uitdagend om ook het begin van de loop goed te doen.

Eindbazen zullen jou, zeker in het begin, kapot maken. Je moet je held echt de juiste gear, vaardigheden en zelfs kaarten geven om uiteindelijk een eindbaas te verslaan. Je zal echt strategieën moeten maken om uiteindelijk verder te komen en daarom is Loop Hero ook geen makkelijke game.

Loop Hero is door alles eigenlijk ook een moeilijke game om te beschrijven. Het is een game die heerlijk speelt en ook leuk is, maar je moet het wel zelf spelen om het echt volledig te begrijpen. Het verhaal is simpel en heeft humor en is een leuke leidraad door de hele game heen. De 8-bit graphics helpen daar ook bij en de game is gewoon ontzettend leuk en mooi om te spelen. De game zorgt ervoor dat je elke keer denkt, nog een loop en dan stoppen we, maar uiteindelijk stop je niet en blijf je maar doorgaan. De gampelay is ontzettend verslavend en door de verschillende kaarten blijf je telkens nieuwe combinaties vinden die jou held weer sterker maken. Je blijft experimenteren met kaarten en dat is geweldig. Een van de dingen die je kan doen is een vampieren huis naast een dorp zetten, uiteindelijk worden die dorpelingen zombies, als je dan genoeg zombies dood maakt dan wordt het dorp weer normaal, maar krijg je wel meer HP daar.

De vraag die wij wel makkelijk kunnen beantwoorden is of Loop Hero goed speelbaar is op de Switch. De game is namelijk gemaakt om met een muis te spelen. Op de Switch functioneert de control stick als de muis, maar je kan wel door menus heen gaan met ZL en ZR om direct toegang te krijgen tot je kaarten of je gear. Daarnaast kan je in handheld ook via het touch screen spelen, wat ontzettend handig is. De game is daarom perfect speelbaar op de Switch en is dit een heerlijke port van Loop Hero. Misschien is het zelfs de beste plek om de game te spelen, omdat je makkelijk een paar potjes on the go kan spelen en thuis gewoon verder kan gaan.

De enige nadelen aan Loop Hero zijn dat de game soms erg lang kan voelen als je bepaalde doelen wilt halen, soms voelt dat wel heel erg als een grind. Daarnaast is de game niet voor iedereen, de game is erg moeilijk en het idee van een loop zal voor sommige juist vervelend zijn.

Verder is Loop Hero een game die ons hart heeft gestolen. Het gevoel van ontdekken, de loop, het verhaal en de gameplay zorgen ervoor dat Loop Hero verslavend, maar ook leuk is. De game is geweldig speelbaar op de Switch, misschien zelfs beter dan op de PC. Loop Hero is een must play voor mensen die houden van games in de roguelike genre.