Home Featured Kingdom Hearts: Melody of Memory Review

Kingdom Hearts: Melody of Memory Review

De Kingdom Hearts serie stamt al uit 2002 en is verschenen op meerdere consoles. Square-Enix heeft afgelopen week een nieuw deel in de Kingdom Hearts serie uitgebracht genaamd Kingdom Hearts: Melody of Memory. De games is gemaakt door Square-Enix en de studio Indieszero. Het is ditmaal geen RPG game geworden maar een ritme game met RPG invloeden. Wij hebben de game ondertussen flink gespeeld en hieronder vind je ons oordeel!

Je speelt in Kingdom Hearts: Melody of Memory door alle verhalen en Disney werelden uit de voorgaande Kingdom Hearts delen. Het verhaal gaat van Kingdom Hearts 1 tot 3 en alle zijdelen in de serie. Qua verhaallijn lijkt het of je bezig bent met een grote recap van de serie alleen nu uit de ogen van Kairi.

Elk muziek level heeft zijn eigen missies en 3 niveaus om uit te spelen. De missies variëren van haal een goede score tot maak een streak van 70 verslagen achter elkaar. Elke missie die je behaalt hebt levert je sterren op en die sterren zorgen weer dat je verder kan komen in de wereld. Je kunt in elk level ook één van de drie moeilijkheidsgraden inzetten. De levels zijn Beginner, Standard en Proud. Er word aangegeven wat het handigste level is om te zijn per level. Zo heb ik zelf de game eerst uitgespeeld op beginner toen verder op standard en toen op proud. Vooral de laatste is een flinke opgave.

Bij sommige werelden krijg je ook een held uit die wereld die mee gaat door het muzieknummer heen. Zo zal je bij de muziek uit de wereld Agrabah de held Aladin met je mee krijgen die je helpt en bij de wereld van The Lion King zal je Simba met je mee krijgen ter voorbeeld. Deze helden doen niks anders dan je hoofdkarakters maar het is leuk dat de makers eraan gedacht hebben.

Je hebt meer dan 140 muziek nummers om uit te kiezen uit verschillende Disney/Kingdom Hearts films/games. Zo zal je bijvoorbeeld de muziek horen van het strand van Kingdom Hearts 1 waar de eerste game begon tot aan Let it Go uit Frozen uit Kingdom Hearts 3.

Het is wel leuk dat je ook afwisseling hebt tussen de gewone muziek nummers en baas gevechten. Waar je bij de muziek nummers op het ritme vijanden moet verslaan zal je bij baas gevechten de bazen moeten verslaan door ze aan te vallen/ontwijken op het ritme van de muziek.

Ik was zelf een beetje bang dat ik de game niet uit zou kunnen spelen omdat het repetitief aan ging voelen. Maar toch voelde ik elke keer de motivatie om door te gaan en heb dit ook gedaan tot ik hem uitgespeeld had en daar ben ik blij om want aan het einde ga je dingen ontdekken die je nog niet eerder wist. Hier ga ik niks over spoilen dit moet je zelf meemaken.

Je kunt ook Memory dives doen, dit houd in dat je niet een route aflegt waarbij je vijanden moet verslaan maar in deze route moet je het ritme vasthouden terwijl je één van de hoogtepunten uit een Kingdom Hearts 3 verhaal afspeelt.

De gameplay is vrij simpel je zo zal je in het begin op het ritme van de muziek vijanden moeten verslaan. Dit doe je dan ( op de Playstation 4 ) met 1 vijand simpelweg op de X knop krijg je 2 vijanden dan is het L1 en R1 en heb je 3 vijanden dan is het de bedoeling dat je L1, R1 en X tegelijkertijd in te drukken. Zet op deze manieren lange streaks neer en haal veel punten. Kom je bij een Kristallen bol dan kun je deze kapot maken door op driehoekje te drukken en je zal magie gebruiken en met de rondje knop kun je spring aanvallen doen.

Wat mij opvalt is dat de game snel eentonig werd en de gameplay me na lange tijd tegen begon te staan. Toch heb ik elke keer de drive gehad om de game door te spelen tot aan het einde wat wel loont want aan het einde zal je iets zien wat je niet verwacht.

Kingdom Hearts: Melody of Memory is anders dan de andere delen omdat dit geen RPG is maar een ritme game is. Verder is de game op grafisch gebied gelijk aan de eerdere Kingdom Hearts Remix delen maar heeft het niet de graphics van Kingdom Hearts 3 helaas. De game word na lang spelen vrij snel saai omdat de gameplay weinig veranderd. Al met al een leuke game voor tussendoor maar geen hoogstaande game in de Kingdom Hearts serie.