Home Gaming Jump Force Review

Jump Force Review

Potverdorie zeg, wat keken we hiernaar uit. En wat kom je dan bedrogen uit. Ik heb veel slechte titels gespeeld onder tussen, maar voor Jump Force staat er weer een apart plekje klaar. Het had toch echt een geweldig event moeten worden, een cross-over fightgame met een vette realistische stijl.

Karakters uit bekende series als Dragon BallOne Piece, en Naruto, als wel wat klassiekers als Saint Seiya en City Hunter, worden in een wereld gegooid. De proporties van hun getekende lichaam blijft, maar de lichamen en kleding hebben een realistische make-over gekregen. Enkel zie je op de gezichten nou niet echt een sprankeltje emotie, dit blijft een beetje kil.

Om het nog erger te maken, de animaties buiten de gevechten om is gewoon weg belabberd. Cutscenes zien er lelijk en slordig uit, daarbij is er niet echt een gevoel in gelegd en zal je dit snel doorklikken.

We leven tegenwoordig in een wereld van snelle en goed uitziende fight games, Dragon Ball Fighter Z en Naruto Shippuden als voorbeeld, het is dan ook niet te geloven dat een studio als Bandai Namco dit heeft goed gekeurd, dat er niemand was die zei, hey dit kan niet. Goed laten we niet blijven klagen, er is gelukkig meer in de game.

Jump Force word neergezet als een Arena fight game, het voelt een beetje als Dragonball Xenoverse. Het is snel, makkelijk te spelen, snelle combinaties en speciale aanvallen. Dit gedeelte van de game loopt dan ook erg strak en soepel en heeft niet heel veel mankementen. De cutscenes in de gevechten zien er strak en degelijk uit en brengen toch wat gevoel naar het gevecht.

De gevechten zitten vol met de bekende geluidseffecten, elke klap en blast geeft echt een lekker geluid en gevoel. Het is dan ook een vet gezicht om Goku het te zien opnemen tegen Yu-Gi.

Verder zal je weinig diepte vinden in het combat systeem, het is vrij recht voor ze raap en doet niet heel moeilijk. De instapdrempel is dan ook laag en dat maakt het misschien voor de casual gamer leuk om de game op te pakken. Voor de doorgewinterde gamer zal de verveling misschien optreden en de gevechten wat saai worden. Het is dan ook niet moeilijk om de krachtigste combo’s uit te vinden en deze strak te gebruiken. Elk karakter komt wel met eigen krachten en bewegingen, maar uit eindelijk blijven de knoppen en de flow hetzelfde.

Over het verhaal was ik nog niet begonnen, maar kan je vast waarschuwen dat het niet heel bijzonder is. Je speelt de game als je eigen karakter in een DB Xenoverse manier, je maakt een team met een organisatie(jump Force genaamd) deze bestaat uit helden van allerlei series. Vanuit het HQ kan je vrij bewegen over de hub, dit alles lijkt precies op Xenoverse, enkel iets minder uitgebreid. De game heeft hierbij dus hetzelfde MMO gevoel, het online spelen helpt daar wel degelijk bij. De Hub is wat omslachtig neergezet en sommige plekken liggen wat ver uit elkaar, het opstarten van een 1v1 battle is niet zo ideaal ingericht. Je zult gewoon naar de desk moeten lopen, als je naar de verkeerde loopt, wat ik regelmatig had, dan loop je nog meer.

Het verhaal door spelen van de game is een kleine ramp op zich, ik kreeg heel vaak de neiging om de scenes te skippen en meteen naar de actie te gaan. Er is altijd nog de optie om met andere spelers te vechten die online zijn, dit om zo wat meer uitdaging te zoeken.

Al met al had er veel meer in de game gezeten, het roster is leuk maar niet heel groot naar mijn mening. Het is gruwelijk om deze grafische stijl te zien met je favoriete karakters. Iets meer emotie had er zeker wel bijgepast. De gevechten in de game lopen strak en zijn van mooi instap niveau. Deze titel gaat niet de top halen waar het naar streefde.