Uitgever Good Shepherd Entertainment heeft, in samenwerking met Liresgate (LGF.A, LGF.B), John Wick Hex aangekondigd, het aanstaande videospel van de veelgeprezen Game Director, Mike Bithell (Volume, Thomas Was Alone, Subsurface Circular ). John Wick Hex is een snelle, actiegerichte strategiespel waarin je denkt en toeslaat als de professionele huurmoordenaar van de veelgeprezen filmfranchise van Lionsgate en terugkeert naar theaters wereldwijd op 17 mei 2019, met John Wick: Chapter 3 – Parabellum. De game is in ontwikkeling voor consoles en zal bij de lancering exclusief beschikbaar zijn voor Windows PC en Mac via de Epic Games Store.
Gemaakt in nauwe samenwerking met de creatieve en stuntteams achter de films, is John Wick Hex door gevechten gechoreografeerd schaak tot leven gebracht als een videogame, waarbij hij de kenmerkende gun fu-stijl van de serie vastlegt terwijl hij zijn verhaaluniversum uitbreidt. Spelers moeten elke actie en aanval kiezen die ze maken, rekening houdend met hun directe kosten en gevolgen. Elke beweging in John Wick Hex voelt als een scène uit de film en elk gevecht draagt bij aan je voortgang op het werk en vereist een nauwkeurig strategisch denken.
Voer goed uit en speel vooruit in de hoofdverhaallijn (die een origineel verhaal bevat dat gemaakt is voor het spel) om nieuwe wapens, kleuropties en locaties te ontgrendelen. Elk wapen verandert de tactieken die je zult gebruiken en de manier waarop je zult spelen. Munitie is eindig en realistisch gesimuleerd, dus neem je herlaadbeurten mee en haal het meeste uit wapens die je tijdens je werk opruimt.
John Wick Hex vult de stijl van de films aan met een uniek grafisch noir-kunstontwerp en bevat de stemtalenten van wereldklasse van Ian McShane en Lance Reddick in zijn cast, met andere cast voor de game die later zal worden onthuld.