Home GadgetsConnectiviteit Imou Cruiser 4MP WiFi buiten camera review

Imou Cruiser 4MP WiFi buiten camera review

Als je denkt wat hebben we nu, juist een Beveiligingscamera van het merk Imou. Imou kan je terugvinden in de smarthome beveiligingen en deze komt nu met twee camera’s, waarvan wij de buiten camera hebben getest. In de tijd dat we vaak thuis zijn of weer even op pad gaan, is het huis in de gaten houden erg belangrijk geworden. En voor een een goeie prijs heb je al deze Wifi camera. Maar hoe staat deze zijn mannetje?

De buitencamera is de Cruiser 4MP, en deze kan tot wel 355 graden draaien en ook nog eens 90 graden kantelen. Hang hem aan een paal of in een hoek in de tuin en je ziet letterlijk de hele tuin. De camera beschikt daarnaast over een full-color nachtzicht modi, dit is samen met de ingebouwde spotlight. Zo heb je overdag als in de avond duidelijk beeld op wat er gebeurd. Het is dan ook echt scherp beeld, het beeld volgt ook de beweging in de tuin. je kan dan ook een gebied selecteren waar de camera op moet letten, en als er in dat raster iets gebeurt schakelt hij daar op in en centreert hij dit. Het werkt goed en snel, daarbij is camera zeer accuraat in zijn oplettendheid.

De camera daarnaast heeft een IP66 certificering en kan tegen diverse weersomstandigheden. Dat is natuurlijk handig als deze buiten hangt. Het aansluiten van de camera is eigenlijk ook wel heel makkelijk. Er komen 2 kabels uit, 1 voor een internet verbinding en 1 voor de voeding. Om de UTP verbinding zit een waterdichte case. Het snoer is ook ruim op lengte zodat je de camera op jou positie kan ophangen. Wat betreft de internet verbinding, je kan dus kiezen voor een UTP verbinding, zelf heb ik voor Wifi gekozen en merk eigenlijk geen vertraging of lag in het beeld.

Dit beeld zie je overigens op je app op de telefoon, het verbinden gaat erg soepel en makkelijk. Appje installeren, account maken en de camera toevoegen. Vanaf dat moment is deze zichtbaar en kan je alles instellen hoe je het wilt. Ook krijg je netjes een popup als er iets gebeurt in het gebied waar de camera op gericht staat. De camera stuurt dit beeld direct naar je telefoon, daarnaast kan je een SD kaart invoeren en dan zal de camera deze beelden ook opnemen op het kaartje. Deze is weer af te lezen vanaf afstand, maar ook als deze vol raakt is formatteren op afstand mogelijk. Dit is een functie die ik echt ideaal vind, zo kan je dus altijd blijven opnemen.

Als we dan kijken naar het totaal plaatje is de camera meer dan geschikt voor de beveiliging in en om het huis. Hij is scherp, snel en helder. Ik ben dan ook meer dan content en eigenlijk blij verrast van wat deze camera doet. Zeker voor de prijs die hij kost is het een degelijke camera.