Home Gaming Hidden Through Time 2: Myths & Magic Review

Hidden Through Time 2: Myths & Magic Review

Vier jaar geleden was daar de game Hidden Through Time van ontwikkelaar Rogueside. De game verscheen in die tijd voor de Playstation 4, Xbox One, Nintendo Switch, PC, Android en iOS. De game was een puzzel titel die je door verschillende mappen heen liet gaan en daarin moest je zoveel mogelijk objecten zien te vinden en die kun je dan van je lijst afkruisen. De game liet je heel erg denken aan de Where is Waldo boeken en games van vroeger. Nu zijn we aanbeland in 2024 en is Hidden Through Time 2: Myths & Magic beschikbaar geworden voor de consoles waar de game eerder al op Steam verscheen. Wij hebben de game al mogen checken en hieronder lees je onze bevindingen!

Zodra je de game opstart kom je in het menu terecht waar je de keuze hebt uit de drie verschillende opties die de game je bied. Je kunt de campagne doorlopen die bestaat uit vier verschillende thema’s. Zo heb je de jaren 80, Griekse oudheden en nog veel meer. In deze campagnes is het de bedoeling dat je alle objecten gaat vinden door middel van goed zoeken en hints te onderzoeken. Deze campagne levels hebben twee cyclussen waartussen je kan switchen. Dit kan dus zijn dag en nacht, regen of zonneschijn of zomer en winter. Beide cyclussen hebben verschillende objecten te vinden die in dat moment past. Naast de standaard objecten zijn er ook geheime objecten te vinden die in elk thema verschillend zijn. Zo heb je in de jaren 80 verschillende jerrycans die je moet vinden om daarmee het geheime object vrij te spelen.

De campagne bied je veel uitdaging en laat je goed gebruik maken van je ogen en je denkvermogen. Niet alle objecten liggen namelijk zomaar voor het oprapen je zal soms echt flink moeite moeten doen om het object van te moeten vinden omdat het achter een boom ligt of onder een hoop zand. Er zijn vele mogelijkheden die de game je bied om je het zo lastig mogelijk te gaan maken.

Een van de andere opties die de game je bied is een map designer. In deze map designer begin je op een kale vlakte en kan je zelf heel veel objecten neerzetten om je eigen puzzels te gaan ontwikkelen en die te gaan delen op het online netwerk van de game. Dit is een leuke toevoeging aan de game want als er mensen zijn die puzzels gaan creëren voor andere mensen zijn de mogelijkheden om te spelen eindeloos. Het mooie is dat de game ook cross platform is dit betekent dat de mogelijkheden er zijn dat de Steam mappen ( Steam versie is vorig jaar verschenen ) nu ook al downloadbaar zijn voor Xbox, Playstation en Nintendo Switch bezitters.

En dan de laatste modus die beschikbaar is in de game is dus het logische na de vorige optie is het bespelen van de online mappen die zijn gecreëerd door de community wat ik zelf echt een briljante toevoeging. Dit zorgt dus voor eindeloos veel vermaak voor de liefhebber van puzzel games.

Je zou nu wel denken wat praat die gast lovend over deze game. Dat komt omdat het een hele leuke puzzel game is waar ik al sinds lange tijd op zit te wachten en me in de tijd dat ik me erin verdiept heb superveel plezier aan heb beleeft. Is er dan geen minpunt aan Hidden Through Time 2: Myths & Magic? Ik kan zelf alleen op het gebied van geluid komen want dit is helaas flink repetitief. Je hoort constant hetzelfde deuntje en dat gaat op ten duur irriteren als je lang aan het zoeken bent naar verschillende objecten.

Ben je op zoek naar een puzzel game in de trend van Where is Waldo en die leuk is voor zowel jong als oud dan ben je bij Hidden Through Time 2: Myths & Magic op het goede adres. De game bied je eindeloos vermaak door zowel de campagne, Map designer en community maps dat je lekker lang door kan blijven zoeken naar de verschillende objecten.