Samsung Electronics Co., Ltd. is een wereldleider als het aankomt op displaytechnologie en kondigde vandaag zijn langverwachte assortiment hotel-tv’s aan voor 2025 die gepresenteerd zullen worden op Integrated Systems Europe (ISE) 2025 in Barcelona. Het nieuwe assortiment combineert geavanceerde ontwerpen en entertainmentfuncties met één enkel platform. Zo laat Samsung wederom zien dat het inzet op de luxe hotelervaring te herdefiniëren.
“Ons assortiment hotel-tv’s voor 2025 is ontworpen om de ervaring van gasten naar een hoger niveau te tillen. Personalisatie staat hierbij centraal”, aldus Hoon Chung, Executive Vice President of Visual Display Business bij Samsung Electronics. “Hotels kunnen de sfeer in hun kamers aanpassen met de Art Mode van The Frame en een naadloze streamingervaring met Apple Airplay en de nu toegevoegde Google Cast bieden. Daarnaast geeft SmartThings Pro de mogelijkheid het klimaat in de kamer gemakkelijk naar wens aan te passen, precies zoals de gast het wil.”
Een nieuw soort hotelesthetiek met The Frame
Het nieuwe assortiment hotel-tv’s voor 2025 is nu ook inclusief The Frame (model HL03F). Hotelkamers worden zo opgefleurd met verbluffende 4K QLED-beeldkwaliteit, felle kleuren, diep contrast en levensechte beelden. En dit allemaal met behoud van het slanke en verfijnde design dat interieurs een nieuwe glans geeft. Met zijn innovatieve Art Mode laat The Frame hotelmanagers hun kamers en omgeving aanpassen naar wens met een reeks speciaal geselecteerde moderne of klassieke kunstwerken (of zelfs beelden met het hotellogo) die worden getoond als de tv uitstaat.
The Frame wordt verder gecombineerd met een Matte Display met antireflectie tegen storend lichtinval en een Slim-Fit Wall Mount. Met deze laatste optie kan de tv vlak tegen de muur geplaatst worden – net als een echt kunstwerk. Zo tilt The Frame de esthetiek van elk hotel naar een hoger niveau door een unieke mix van luxe en personalisatie te bieden.
The Frame is de officiële visuele displaysponsor van Art Basel en toont Samsungs toewijding aan het combineren van geavanceerde technologie met tijdloos design. Door The Frame toe te voegen aan het assortiment hotel-tv’s, creëert Samsung een nieuwe standaard voor hotels die hun gasten een verfijnde, persoonlijke en visueel boeiende ervaring willen bieden.
Een verbeterde gastervaring door moeiteloos streamen met Google Cast
Het assortiment hotel-tv’s van Samsung voor 2025 (samen met de HBU8000 uit 2024) tilt entertainment in de kamers naar een nog hoger niveau door middel van Google Cast, voor veilig, moeiteloos streamen in de kamer. Gasten kunnen gemakkelijk hun favoriete content direct vanaf hun Android- of iOS-toestel op de tv casten zonder extra dongles of logins. Het verbindingsproces met QR-codes waarmee direct een koppeling tot stand komt is snel en eenvoudig.
“We zijn enorm blij om Google Cast beschikbaar te maken voor Samsung-tv’s, zowel hotel- als consumentenmodellen. Zo maken we het naadloos delen van content nog gemakkelijker”, zegt Tiger Lan, senior director of engineering van multi-device-ervaringen bij Google. “Of gasten hun favoriete shows en playlists op hotel-tv’s willen afspelen of moeiteloos thuis willen streamen: deze samenwerking geeft gebruikers betrouwbare en gepersonaliseerde toegang tot hun content, waar ze ook zijn.”
Het assortiment ondersteunt ook Apple AirPlay, zodat hotelgasten veilig hun iOs- of iPadOS-toestellen op de tv in hun kamer kunnen aansluiten en eenvoudig kunnen streamen.
In tegenstelling tot traditionele systemen kunnen zowel Apple Airplay als Google Cast onafhankelijk van de vereisten van een systeemintegrator (SI) van derden worden gebruikt. Dit maakt de installatie voor hotels een stuk eenvoudiger en is er minder infrastructuur nodig. Bovendien garandeert Samsung uitstekende privacy door ervoor te zorgen dat er geen persoonlijke informatie of koppelingsgegevens van apparaten worden opgeslagen. Zo kunnen gasten met een gerust hart in het hotel verblijven.
Hotelactiviteiten stroomlijnen met een verbonden ecosysteem
Het assortiment hotel-tv’s van Samsung voor 2025 biedt daarnaast ook een volledig verbonden ecosysteem om zowel de bedrijfsvoering en de ervaring van gasten te verbeteren. Met Tizen 9.0 kunnen gasten genieten van een fijner en meer verbonden verblijf door een intuïtieve en naadloze interface die eenvoudige toegang tot streamingapps, slimme kamerbediening en gepersonaliseerde diensten biedt.
Hotelexploitanten kunnen dan weer gebruik maken van LYNK Cloud: een krachtige cloud-based-oplossing die aanpasbare content, apparaatbeheer op afstand en over-the-top (OTT) entertainment mogelijk maakt. Het e-commerceplatform van LYNK Cloud laat gasten diensten zoals room service en voorzieningen boeken en biedt toegang tot een digitale conciërge. Tegelijkertijd kunnen hotelmanagers waardevolle inzichten opdoen om content voor gasten te personaliseren en gerichte promoties in te zetten voor kamers en gebouwen wereldwijd. Dit zorgt vervolgens weer voor een betere operationele efficiëntie en gasttevredenheid.
SmartThings Pro versterkt de IoT-connectiviteit door een veilige en centrale bediening van Samsung-hotel-tv’s, slimme borden, airconditioningsystemen en meer te bieden. Een schaalbaar dashboard en aan te passen application programming interfaces (API’s) laat ICT-teams van hotels performance monitoren, apparaten in verschillende units beheren en alles naadloos te integreren met bestaande systemen.