Home Gaming Ghost Recon Wildlands Preview

Ghost Recon Wildlands Preview

by Mark van Truijen

Op een woensdag ochtend werden we uitgenodigd bij Ubisoft om daar hun komende action adventure game Ghost Recon Wildlands alvast te spelen. Nog geen minuut gespeeld, enkel filmpjes gezien maakte al dat ik erg enthousiast was over de game.

Goed, we krijgen wat uitleg over de game, mocht je het nog niet weten de game is ongeveer 300km2 groot. En dat is echt groot. Daarbij zijn er 26 bazen verdeeld over 21 regio’s en die zijn verdeeld in 11 ecosystemen, zo rijdt je zomaar de bergen met sneeuw in, vervolgens kom je bij het rode meer. Rode meer? Jazeker, de game speelt zich af in een fictief Bolivia, het is fictief want de kaart is vierkant, maar alles is wel Bolivia, alles wat je hoort is opgenomen op locatie. Dit alles geeft je toch een heerlijke vibe voor de game.

De game heeft een doel, het doel is El Sueno te verslaan, dit is zeg maar de Top Chief, de man waar de game om draait. Om dichter bij hem te komen dien je de vier pilaren waar zijn kingdom op leunt om ver te halen dit zijn: Security, Invloed, Transport, en productie. Door kalmpjes aan wat bazen neer te halen sloop je rustig aan de pilaren waar hij op leunt.

Een groot voordeel van deze game is dat hij te spelen is in zowel Solo als Co-Op modus, ben je solo lekker bezig en komt je maatje online kan deze gewoon joinen. Let wel even op elkaar level want het kan zomaar zijn dat je maatje het wat lastiger gaat krijgen. Dit probleem kennen we uit The Division, hier werd het toch echt een uitdaging om hoge level vrienden te joinen. Als je het zat bent kan je ook gewoon de game verlaten en wordt je plek direct opgevuld door AI. Je speel de game altijd met 3 buddys, dus of je nu met vrienden of alleen speelt maakt niet uit. De AI kan je goeie commando’s mee geven en deze zullen dan het vuur openen, hun schot afstemmen met je, of een plek bewaken.

Zoals je hierboven lees ben ik eigenlijk enkel positief, dat klopt ook. Wat we te spelen kregen was een voorproefje van de Closed Beta, eerst dus solo in het begin gebied. Het maken van je karakter is echt super vet, je kan veel kanten op en je karakter zo maken dat jij er content mee bent. Daarna het spelen met 3 AI leden, dit gaat eigenlijk vrij soepel, ik had vroeger bij games weleens de irritatie dat de AI niet luisterde of raar deed, hier heb ik dat niet gehad. De AI blijft in principe op een afstandje en zal enkel als jij dat zeg anders opereren.

Dit alles is te zien in onderstaande video, helaas is er bij het opnemen iets mis gegaan met geluid maar dat neemt niet weg dat de beelden voor zich spreken.

Dit werd gevolgd door een multiplayer sessie, begin van de sessie slim even afgestemd wie welke rol op zich neemt, je hebt maar X aantal skillpoints en om het uiterste te kunnen bereiken in de tijd die we hadden is dat toch wel slim. Zelf gekozen voor een combinatie van Sniper met Sub-machine gun, helaas miste ik wat Scopes, omdat niet alles vrijgespeeld was kreeg ik enkel een ACOG scope voor me rifle. Het is wat wennen, want je kogel daalt ook over afstand maar een beetje oefenen en het kunstje hadden we door. Het speelt eigenlijk hetzelfde als met AI enkel kan je nu veel soepeler de dingen afspreken en doorlopen. Ik ga dit dan ook zeker met me vrienden spelen.

De conslusie is dan ook vrij simpel, Ghost Recon Wildlands is de upgrade waar we na Future Soldier op zaten te wachten. De wereld is groot en immens en dan speelt de game ook nog eens soepeltjes weg. Ik kan niet wachten tot release.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x