Home Gaming GC-2015: Scalebound de JRPG voor 2016, Indrukwekkend

GC-2015: Scalebound de JRPG voor 2016, Indrukwekkend

by Mark van Truijen

Tijdens de show van Microsoft zagen we de eerste gameplay trailer van Scalebound, de nieuwe actie RPG uit de stal van Platinum Games. De game gaat eind volgend jaar verschijnen op de Xbox One, wij hebben tijdens gamescom wat meer informatie opgedoken over de game en zullen die met jullie delen. 

sb_01

Scalebound draait om Drew, een gewone jongen die wordt getransporteerd naar Dragonis. Hier krijgt hij een band met Thuban, de laatste draak van zijn soort. De rechterarm van Drew is daarmee ook meteen veranderd in een “Dragonarm” en staat symbool voor de band tussen hem en de draak. Thuban is volledig AI gedreven en zal doen wat hij denkt dat goed is voor jouw en hem, wel kan je hem diverse suggesties geven, zoals val hun aan of sloop dat gebouw. In de game zal je veel te maken krijgen met Pulse, dit is de energie/life source van alles wat er leeft, alles wat je op het scherm voorbij ziet komen is gemaakt door de pulse. Je ziet eilanden zweven in de lucht, bomen die scheef zijn gaan groeien en rare vormen krijgen, allemaal door pulse. Pulse is dus overal waar je kijk, als je naar je draak kijk zie je dat zijn oren een glimmende gloed hebben, juist Pulse. Je kan de pulse ook als wapen gebruiken, zo kan Drew een soort van Pulse blast afvuren.

scalebound-xbox-onejpg_EDIIMA20140609_0669_5

Na deze intro zien we wat meer gameplay en zien we dat Drew in wat gevechten terecht komt, het vechten ziet er snel en soepel uit en met de commando’s die aan Thuban worden gegeven worden de vijanden vrij snel verslagen, de vijanden waarvan de lichamen overblijven kunnen worden omgezet in Gems, dit is de in-game currency, ben je nou te ijverig en laat je Thuban de vijanden pakken dan blijft er helaas geen lichaam over om om te zetten in gems.

scalebound6
De wat grotere vijanden zullen wat meer strategie vereisen en zal je dan ook echt samen met je draak moeten verslaan. Zo zagen wij een gevecht met een mega sprinkhaan, waarin Drew een transformatie onderging en in een DragonForm het gevecht in ging. Even wat verder in dit gevecht krijgt Drew een combo move waarin hij een poot van de sprinkhaan afhakt, nadat de Sprinkhaan gekreupeld op de grond licht maakt Thuban het af met een machtige vuuraanval.

Goed, ik had het al even over in-game currency, deze rode gems krijg je van de overgebleven lichamen van vijanden. Met deze gems kan je alles aanpassen wat je wil, zo kan je je draak een andere skin geven, een draken armor aanschaffen, of bewerkt diverse delen van je draak. Kies het favoriete element waarmee jij wil vechten, vuur, water, ijs. Evolueer je draak naar nieuwe hoogtes. Alles betaal je met deze gems. Je hoeft dus geen extra geld in de game te pompen om die ene skin te halen, je moet enkel wat meer vijanden afslachten.

Dan even over de layout van het scherm. Zo zien op scherm zien we rechts onderin een mini-map, hier kan je zien waar Thuban zich bevindt en waar je zelf op de map ben, links zien we dan de wapens en items die je bij je draagt, en snel kan selecteren. In de bovenhoek zien we twee blauwe balken, de eerste balk is je levensbalk en dus essentieel om te overleven, de onderste is je Pulse balk, zolang hier wat inzit kan je Pulse gebruiken en dus tranformeren in DragonForm. Er werd verteld dat het niet uitmaakt hoeveel erin zit zolang er maar wat inzit.

Wat het leukste was aan deze presentatie was de allerlaatste mededeling dat je de game in een 4 speler co-op kan gaan spelen.

Ik kan niet wachten op deze game, dit was mijn pareltje van heel Gamescom. 

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x