Home Gaming eSports is de sport van de digitale generatie.

eSports is de sport van de digitale generatie.

by Mark van Truijen

Wat is eSports precies?

 Competitie in verschillende videogames wordt eSports genoemd. In een spel strijden twee of meer deelnemers van verschillende teams of competities tegen elkaar. Gamers zijn de atleten die deelnemen aan de competitie. Ga voor meer informatie naar de gegeven link en site Mr Green complete gids  .Jaren van harde training zijn normaal gesproken vereist om een ​​professionele gamer te worden.

 Miljoenen toeschouwers wonen live-evenementen bij of bekijken uitzendingen op tv of online om de wedstrijden te volgen. Streamingdiensten, zoals Twitch, zijn erg populair. Mensen van over de hele wereld kunnen op elk moment van de dag of nacht deelnemen aan eSports.

eSports is de sport van de digitale generatie.

 Digitale sporten zijn geëvolueerd van een nichefenomeen naar een massafenomeen, met miljoenen mensen die er regelmatig naar kijken via livestream of in uitverkochte stadions. Spelers van de meest populaire eSports-games, zoals League of Legends, DOTA 2 en Counter-Strike: Global Offensive, hebben in veel landen een status die normaal gesproken is voorbehouden aan ’s werelds beroemdste voetballers.

 Het is van cruciaal belang voor sportprofessionals en bedrijven om deze aantrekkelijke branche te betrekken. ISPO.com brengt je het laatste nieuws, reportages, interviews en aanbevelingen op het gebied van eSports.

 eSports is de toekomst van sport.

ISPO ziet het als zijn taak om de wereldwijde evolutie van sport te bevorderen als ’s werelds belangrijkste sportnetwerk. Het feit dat eSports een intrinsiek onderdeel is geworden van de sportwereld en cultuur is een duidelijke indicatie voor het ISPO-netwerk om digitale sport te omarmen en in kaart te brengen. ISPO.com ziet zichzelf als een pionier in de sector en wil marktdeelnemers helpen de eSports-sector te betreden en kansen te identificeren.

De evolutie van eSports

 eSports bestaat al sinds het midden van de twintigste eeuw. Bordspel, OXO, Tic-Tac-Toe en het Nim-spel voor de computer waren allemaal beschikbaar in de jaren vijftig. Wimbledon for Two, gemaakt door de Amerikaan William Participation, wordt beschouwd als het eerste echte computerspel. Pong was de naam van de eerste videogame die internationaal succes boekte.

De meeste van deze spellen, zoals de elektronische spellen van vandaag, zijn gemaakt met concurrentievermogen in gedachten. De eerste videogamecompetitie werd gehouden in 1980. Meer dan 10.000 mensen keken er in de loop van drie maanden naar.

Twee jaar later bracht Walter Day het Twin Galaxies National Scoreboard uit, een lijst met hoge scores met meer dan 100 verschillende arcadespellen. Dit was de basis voor Amerika’s eerste professionele pokerteam. Het eerste World Tournament werd gehouden in 1984, met teams die Japan, de Verenigde Staten en andere landen vertegenwoordigden.

Waarom wordt eSports naar verwachting de populairste kijksport op de Olympische Spelen van 2021?

eSports is geëvolueerd van een randsport naar een mainstream fenomeen dat dagelijks door miljoenen mensen wordt bekeken via livestream of in uitverkochte stadions. Gamers moeten hard trainen en zowel mentaal als fysiek goed presteren, daarom wordt eSports nu al als een erkende sport beschouwd.

Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft ook besloten om dit evenement op te nemen in de Olympische Zomerspelen in 2021, die zullen plaatsvinden van 23 juli tot 8 augustus.

 De Olympic Virtual Series (OSV) werd gelanceerd met als doel het verenigen van virtuele sporten, eSports , en gamefans over de hele wereld. Als gevolg hiervan streeft het ernaar zich te richten op een nieuwe Olympische demografie.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x