Home Gaming DC’s Justice League: Cosmic Chaos Review

DC’s Justice League: Cosmic Chaos Review

We hadden nog niet zoveel gehoord van DC’s Justice League: Cosmic Chaos voordat de game gelanceerd werd. Toen ik op de redactie een van de trailers zag van de game leek het me toch wel een interessante titel. DC’s Justice League: Cosmic Chaos beloofde een game te zijn die voor alle leeftijden speelbaar is. De game komt weer uit de handen van Outright Games waarvan we de laatste tijd al aardig wat titels mogen reviewen. Outright Games is bekend van onder andere games al Gigantosaurus The Game, Ice Age: Scrat’s Nutty Adventure en nog veel meer kindvriendelijke titels. Vandaag gaan we het dus hebben over DC’s Justice League: Cosmic Chaos die onlangs is verschenen en onze bevindingen lees je hieronder!

In de game speel je het verhaal met de volgende drie hoofdkarakters: Batman, Superman en Wonder Woman en deze drie blijf je de hele game door besturen. Je kan de karakters veranderen met een simpele druk op de knop. In de gevechten kun je met combo’s maken en hoe verder je komt hoe meer je vrijspeelt voor de verschillende karakters op het gebied van vaardigheden. Als je deze vaardigheden in zet heb je een tijdje nodig totdat die krachten weer gaan vullen en je ze weer kan gaan hergebruiken. Hoe verder je in het verhaal vordert en missies uitspeelt hoe meer vaardigheidspunten je kan gaan vergaren en die weer inzetten om je karakters te upgraden. Dit is eigenlijk wel een leuke kleine RPG aanvulling in de game.

De game is neergezet als een open wereld titel die zich afspeelt in het stadje Happy Harbor. In het openingsfilmpje zie je al gelijk wie de slechterik in het verhaal is en het gaat in dit verhaal om Meneer Mxyzptlk. Meneer Mxyzptlk heeft als doel om burgemeester te worden van Happy Harbor en dit is eigenlijk al het meeste verhaal wat je in de game tegen gaat komen.

Het leuke aan de game is dat hij ook in co-op gespeeld kan worden en dit geeft dan gelijk het gevoel wat je wil hebben in de game. Als je de game in je eentje speelt word het snel eentonig dus is het het leukste om de game samen met een vriend of vriendin op te pakken en lekker samen door de game te knallen. Er zit op het gebied van gevechten in de game weinig variatie en je zult dus als je wat afwisseling wilt gebruik moeten maken van de speciale vaardigheden die je langzaam maar zeker steeds meer vrijspeelt. In de game zul je ook artifacts tegen komen in de vorm van nieuwe bruikbare uitrusting die ervoor zorgt dat je minder schade oploopt, hardere klappen uitdeelt noem maar op. Helaas doen deze artifacts niet heel veel speciaals aangezien de game op zich al simpel is.

Wat wel leuk is is dat de verschillen tussen de karakters wel flink aanwezig zijn. Dit kun je zien door de speciale aanvallen van de karakters. Waar je bij Superman als speciale aanval met je adem de omgeving kan bevriezen kan Batman zijn vleermuizen inzetten in het gevecht en Wonder Woman haar lasso flink gebruiken.

Je gaat later in de game ook support helden vrijspelen zoals Aquaman, The Flash en Cyborg. Deze zorgen dan voor extra hulp in de game om in te zetten. Ik heb deze alleen maar een keer gebruikt om te testen hoe het in zijn werk ging en daarna niet meer. Je kan zien dat DC’s Justice League: Cosmic Chaos is gemaakt voor een jonger publiek omdat het niet heel moeilijk is. Het verhaal is ook niet super diep en de gameplay ook niet heel erg diep.

Op grafisch gebied ziet de game er prima uit. De game is erg kleurrijk en heeft een leuke cell-shading jasje met zich meegekregen. De game heeft geen super graphics maar kan er prima mee door en past goed bij de stijl.

Op het gebied van voice-acting ben ik wel verrast. De stemmen passen goed bij de karakters en komen zeer realistisch over hier zouden meerdere titels wat van kunnen leren. Jammer dus wat ik al eerder vertelde over het mindere verhaal dat er niet meer gebruikt is.

Wat ook leuk is in de game is dat je verschillende kostuums vrij kan spelen voor de karakters. Deze maken je karakters niet sterker maar zijn een leuke toevoeging naar de films van de karakters. Deze kostuums kun je al vroeg vrijspelen in het spel en je krijgt gelijk een uitleg over waar dit kostuum in gedragen is. Dit kan dus zijn uit films of uit de comics van vroeger of van nu.

DC’s Justice League: Cosmic Chaos is een leuke vrolijke game die je de kleintjes lekker kan laten spelen maar op sommige vlakken ook leuk is voor de ouderen. De toevoeging van de co-op functie is erg leuk zodat je lekker samen door de open wereld heen kan gaan knallen. De game is dus leuk voor jong en oud maar is meer een tussendoortje.