Activision Blizzard Media Networks kondigde vandaag aan dat Major League Gaming’s Counter-Strike: Global Offensive Major Championship (CS:GO Major) nieuwe kijkrecords heeft gezet. Het event vond dit jaar van 30 maart tot en met 3 april plaats in Columbus, Ohio, Verenigde Staten. Het totaal van 71 miljoen video views betekende records met 45 miljoen live kijkuren2 en 1,6 miljoen gelijktijdige kijkers op OTT, web, mobiel en in-game streaming.

Daarmee is het oude record van 34 miljoen kijkuren en 1,3 miljoen gelijktijdige kijkers verbroken. Dit werd vorig jaar behaald tijdens de 2015 CS:GO Major in Keulen, Duitsland. “Vorig jaar trok wedstrijdgaming meer dan 225 miljoen mensen,” zegt Mike Sepso, Senior Vice President of Activision Blizzard Media Networks en medeoprichter van Major League Gaming (MLG). “De cijfers tijdens de recente CS:GO Major tonen aan dat Activision Blizzard Media Networks een goed besluit heeft genomen om deze premium content uit te zenden en dergelijke events op te zetten.”

In oktober 2015 kondigde Activision Blizzard aan de Media Networks Division op te zetten. Voormalig ESPN CEO Steve Bornstein en MLG medeoprichter Mike Sepso werden respectievelijk aangetrokken als Chairman en Senior Vice President. Activision Blizzard verkreeg de rechten van MLG in december 2015. Doel van het project was om de voortrekkersrol, die Actvision Blizzard al in wedstrijdgaming had, te consolideren en te versterken.

Dit jaar werd de CS:GO Major voor het eerst in Noord-Amerika gehouden. ’s Werelds beste CS:GO teams bonden de strijd aan met elkaar met als inzet een prijzenpot van $1 miljoen. De competitie, die werd gehouden in de uitverkochte Nationwide Arena in Columbus, trok de drie laatste dagen meer dan 10.000 fans per dag. Op 3 april eindigde het event Columbus en piekte met een record van 1.6 miljoen gelijktijdige kijkers. Het team Luminosity Gaming kwam als winnaar uit de bus en eiste zo het grootste deel van prijzenpot op. In totaal werd er 68 uur uitgezonden tijdens de MLG, in 15 verschillende talen.

Counter-Strike wedstrijden worden wereldwijd al 16 jaar gehouden, terwijl game-ontwikkelaar Valve in 2014 het CS:GO Major systeem opzette. De kampioenschappen in Columbus zijn het achtste CS:GO Major event sinds 2013 en het eerste dat werd geproduceerd door MLG.

Met meer dan 225 miljoen unieke kijkers is het eSports publiek groter dan het publiek voor veel andere professionele sportwedstrijden. Het ontwikkelen van premium content voor zo’n publiek creëert kansen op het gebied van ticketsales, adverteren, sponsoring, licensing en merchandise. Volgens prognoses zal eSports in 2017 300 miljoen kijkers trekken.

 

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x