Home MoviesDVD/Blu-Ray Crimson Peak Blu-ray Review

Crimson Peak Blu-ray Review

by Overige Redacteuren

Guillermo del Torro keert terug naar zijn horror-roots na film titels zoals Pacfic Rim en The Hobit. Weet hij met grote namen zoals Tom Hiddleston en Jessica Chastain het succes van Pan’s Labyrinth te evenaren?

Officiele Synopsis
Crimson Peak is de nieuwe, duistere en huiveringwekkende film van regisseur Guillermo Del Toro. De jonge, aspirerend schrijfster Edith Cushing wordt verscheurd door haar liefde voor haar jeugdvriend en de verleiding van een mysterieuze buitenstaander. Ze probeert te ontsnappen aan de geesten uit haar verleden en komt terecht in een huis dat ademt, bloedt en onthoudt… Het spookachtige huis staat bovenop een berg van bloedrode klei. Ze ontdekt al snel dat het huis een mysterieus verleden heeft vol geheimen die haar achtervolgen.

crimson-peak-14-2-1500x844
Review
Het theater debut van Crimson Peak werd door vrijwel iedereen anders ontvangen. De trailer en synopsis ogen namelijk tot een horror genre terwijl het toch meer iets weg heeft van een kostuumdrama met wat duistere randjes. Dit is op zich geen verkeerde insteek, maar wanneer je een horror instelling hebt vóór het kijken van deze film is het toch aan te raden een andere DVD/Blu-ray uit de kast te pakken.

Ondanks het magere horror genre is de film een lust voor het oog. Doordat het zich eind 19de eeuw afspeelt zijn de kostuums voor dit plaatje een kers op de taart wanneer je van dit soort taferelen houdt. Ook het gebruik van de lichten en het geluid heeft del Torro niet aan zich voorbij laten gaan. Dit moet ook wel, anders zouden de schrik effecten helemaal niet uit de verf komen. Tom Hiddleston is wat stijf, maar dit past wellicht bij de rol die hij vertolkt door de macht die zijn zus (Jessica Chastain) over hem heeft. De credits betreft acteerwerk gaan dan ook vooral naar haar. Ze is bloedmooi in de kostuums en angstaanjagend geloofwaardig. Helaas geldt dit niet voor hoofdrolspeelster Mia Wasikowska. Ondanks haar vele goede pogingen blijft haar karakter erg onzeker en vooral afhankelijk overkomen wat het effect soms zeker wegneemt. Of del Torro zijn Pan’s Labyrinth evenaart valt te betwijfelen, maar dat het een plaatje is staat vast.

423050-crimson-peakap

DVD/Blu-ray Uitgave
Ondanks de weinige creativiteit besteed aan het uiterlijk van de case is het beeld daarentegen haarscherp. Ook tijdens de duistere scenes stelt dit exemplaar zeker niet teleur, wat tevens ook voor het geluid telt! Wanneer je het bonusmateriaal meestal overslaat is het dit keer aan te raden deze wellicht toch eens te bekijken. Je kunt namelijk uit verschillende featurettes bekijken waaronder I remember Crimson Peak. Dit levert prachtige plaatjes op van het gebruikte huis, maar ook zul je je vergapend aan het voorbereidende werk dat zo’n film doorstaat. Al met al is het zeker de moeite waard deze disk in je collectie te hebben!

[review_summary title=”Review” summary=””
positives=”Kwalitatief goed beeld en geluid
Mooie kostuums