Home Gaming Creative Director van Skull and Bones verlaat het project

Creative Director van Skull and Bones verlaat het project

by Pim, Sel

De ontwikkelingsproblemen achter het piraten-gebaseerde spel Skull and Bones van Ubisoft lijken door te gaan. Volgens Kotaku heeft het spel opnieuw zijn creatief directeur verloren. Met het vertrek van Elisabeth Pellen uit het project is dit de derde creatief directeur die het spel heeft verlaten.

Pellen heeft naar verluidt Ubisoft Singapore, waar Skull and Bones wordt ontwikkeld, verlaten en is eerder deze zomer teruggekeerd naar het hoofdkantoor van Ubisoft in Parijs.

Oorspronkelijk ontwikkeld als een live service multiplayer-gericht spel in de stijl van The Division, heeft de ontwikkeling van Skull and Bones onder leiding van Pellen zich omgevormd tot een piraten-gebaseerd survival- en verkenningsspel dat geïnspireerd is op mechanica in andere spellen in het genre, zoals Rust.

“Vijf jaar geleden ging Elisabeth Pellen naar Ubisoft Singapore met de missie om de creatieve richting van Skull and Bones opnieuw vorm te geven,” zei een verklaring van een woordvoerder van Ubisoft. “Ze is daarin geslaagd, en het team van Skull and Bones vervult nu haar visie om onze spelers een unieke ervaring met een marine-actie RPG te bieden.”

Skull and Bones heeft onlangs een gesloten bèta gezien gedurende een weekend in augustus, met hoofdcampagnecontracten, evenals premiecontracten, zijcontracten en het evenement ‘Koopvaardijconvooi’. Skull and Bones wordt ontwikkeld voor pc, PS5 en Xbox Series X/S. Het spel heeft nog geen vaste releasedatum.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x