Home Movies Black Panther 2: Wakanda Forever Review

Black Panther 2: Wakanda Forever Review

Daar is het moment dan, de nieuwe Black Panther komt uit en de film is eigenlijk vanaf dag 1 al beladen. Niet om het script of iets, nee… Om Chadwick Boseman, de man die Black Panther een gezicht gaf in het ijzersterke eerste deel. Hij stond zijn mannetje in het einde van Phase 4, dit terwijl hij allang wist dat hij er niet meer zou zijn voor het tweede deel van zijn eigen serie. Hoe pak je zoiets op, hoe ga je een vervolg maken als je leading actor overlijdt.

Mede door die gedachte wist ik niet wat ik moest verwachten van Wakanda Forever. De trailers in de bioscoop zeiden niet veel, daarbij is het altijd maar zien hoe een verhaal zich ontwikkeld. Helaas zijn er natuurlijk genoeg lekken geweest van deze film. Door speelgoed fabrikanten werden al de nieuwe Panther en Iron heart getoond. Maar laten we in deze recensie de spoilers weg laten en ik ga alleen de beleving vertellen. Want ik wil dat als je hem ziet je er blanco in gaat en geniet.

Laten wij het over de film zelf hebben. Deze brengt een hele mooie ode aan Chadwick, het afscheid van hem als Panther en een stukje herinnering in de film maken dat de beleving er goed in zit. Een bepaald moment in de film waar het geluid er niet is en de zaal muisstil kijkt, dan besef je pas wat voor een soort film dit is, een ode. Het is geen standaard Marvel actie film, maar een geweldig verhaal met een denderende cast.

De opkomst van de vrouwelijke superhelden is in deze film geen vreemde, ze staan voorop en doen dit met trots. De film heeft een paar kleine verrassingen voor je, maar heeft ook een goede dosis humor in zich. De grappen in de film nemen zeker niet de overhand, dat zou de film dan ook niet sieren en past ook totaal niet bij de sfeer van de film.

De film kent natuurlijk wel zijn actie scènes; deze zijn heerlijk om naar te kijken, van speergevechten tot de wat grotere gevechten het zit erin en past goed in de flow van het verhaal. En dan iets wat mij als nerd altijd interesseert, de gadgets en snufjes, iets waar Wakanda bekend om staat. De film heeft wat leuke nieuwe snufjes, wat bekende maar vooral hoe dit is neergezet is echt heel vet om te zien.

Ik ga dan ook de zaal uit een stil gevoel, maar ook zeker een mooi gevoel. Want ik heb echt een hele.mooie en goeie film gezien. Een film die ik dus zonder twijfel aan kan raden aan een ieder. Kijk deel 1  en daarna deel 2