Home Gaming Baldur’s Gate 3 laat vooruitgang zien

Baldur’s Gate 3 laat vooruitgang zien

by Jos Vis

Larian Studios heeft vandaag de nieuwe gameplay van Baldur’s Gate 3 gepresenteerd. Vlak voor het D & D Live-evenement presenteerde gamedirecteur Swen Vincke de resultaten van maandenlange iteratie en nieuwe gameplay, waarbij hij enkele van de verbeteringen en contenttoevoegingen liet zien waarmee het team heeft gewerkt sinds de laatste gameplay-presentatie op PAX East 2020. Tijdens de presentatie konden de stream-kijkers beslissen welk pad ze moesten nemen – het onderduiken in of de hobgoblin Dror Ragzlin doden.

Afgelopen weekend, tijdens de Guerrilla Collective-showcase, kondigde het team aan dat de Early Access-release van Baldur’s Gate 3 in augustus 2020 op schema ligt, zelfs ondanks tegenslagen veroorzaakt door Covid-19. Een communityupdate-video die afgelopen zaterdag is uitgebracht, geeft context over de huidige staat van ontwikkeling en maakte de weg vrij voor de stream.

YouTube video


Tussen de oorspronkelijke aankondiging een jaar geleden en wat vandaag werd getoond voorafgaand aan D & D Live, begint Baldur’s Gate 3 vorm te krijgen, en die vorm zal blijven evolueren terwijl Larian tijdens de Early Access-campagne rechtstreeks met de gemeenschap werkt. Sommige van de iteraties die Game Director Swen Vincke tijdens de stream presenteerde, zijn gemaakt op basis van de directe feedback van de community.

Hier zijn enkele van de wijzigingen en nieuwe content die in de stream worden weergegeven:

  • De verteller die spelers door het spel leidt, is veranderd in een gespannen / tweede persoon. Er zijn wijzigingen aangebracht in het initiatiefsysteem. De vorige gameplay toonde het zijinitiatief, dat de afgelopen maand is geëvolueerd. Personages met een vergelijkbaar individueel initiatief kunnen nu automatisch worden gegroepeerd, waardoor de speler combinaties kan uitproberen en hun aanval kan afstemmen op een groepsinitiatiefsysteem. Andere personages en vijanden hebben individueel initiatief
  • Vincke toonde voor het eerst het inspiratiesysteem. Met inspiratiepunten kan de speler een van zijn dobbelstenen opnieuw gooien – een zeer waardevol bezit als de worp van de dobbelstenen beslist over leven en dood. Deze punten worden aan de speler toegekend als beloning voor het vinden van speciale oplossingen tijdens de playthrough.
  • Reactiviteit op het personage van de speler: tijdens de gameplay speelde Vincke als een aangepaste personage-elf, die liet zien hoe de wereld reageert op wie je bent en – nog belangrijker – welke beslissing je in het verleden hebt genomen.

Het team is nu volledig gefocust op het voorbereiden op de Early Access-release in augustus 2020 (misschien). Naarmate de game vordert, zal Larian dichter bij augustus details over de Early Access-datum en content aankondigen.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x