Home Gaming Asterix & Obelix XXL 2 Review

Asterix & Obelix XXL 2 Review

Asterix en Obelix wie kent de vrolijke Galliërs niet. De stripboeken serie stamt al uit 1959. Sindsdien zijn er vele stripboeken gevolgd en ook de nodige games zijn uit gekomen. De nieuwste game in de serie is Asterix & Obelix XXL 2 weet deze game je net zo goed te vermaken als de stripboeken? Je leest het in deze review.

Wat gelijk opvalt als je de game opstart is dat de graphics niet van nu zijn. Dat komt omdat de game officieel is verschenen voor de Playstation 2 in 2005. Ze hebben de game een remake gegeven voor de Nintendo Switch, Xbox One en Playstation 4 omdat er een nieuw deel onderweg is.

Wat dus opvalt als je de game opstart is dat de filmpjes niet van hele grote kwaliteit zijn het lijkt alsof de makers even zijn vergeten de filmpjes op te poetsen want de rest van de game ziet er beter uit. Ze hebben het spel mooi opgepoetst het is veel kleurrijker en het ziet er allemaal lekker vrolijk uit net als of je in een stripboek aan het gamen bent. Maar het ziet er allemaal net uit alsof je het op een Xbox 360, Wii U of Playstation 3 aan het spelen bent.

Het verhaal is niet zo heel bijzonder. De druïde Panoramix is weer eens weg uit het kamp en Asterix, Obelix en Idefix worden op pad gestuurd naar Las Vegum ( Het romeinse Las Vegas ) om daar op te zoek te gaan naar de druïde. Hierbij kom je in verschillende steden terecht waar je verschillende opdrachten krijgt en heel veel romeinen hebt om weg te rammen.

Sparen, Sparen, Sparen

In Asterix & Obelix XXL 2 is er geen geld maar zijn romeinse helmen je valuta. Je kunt helmen sparen om die in te zetten in gok kasten om daar nog meer bonussen te krijgen of everzwijn om je kracht weer bij te vullen. Dit is niet het enige wat je kan zoeken en sparen je kunt ook enveloppen zoeken en gouden helmen die je dan weer achievements opleveren om je de game op een 100% completion te laten behalen.

Rammen, rammen en nog eens rammen

Je zult in de game vijanden tegen komen, Heel veel vijanden. Elke vijand die je verslaat levert je helmen op. Je kunt ook verschillende combo’s maken en die leveren helm multipliers, voedsel en schilden als extra kracht op. Je zult soms om nieuwe gebieden te openen vele romeinen weg moeten meppen.

Verwijzingen

Je zult in de game vele verwijzingen zien naar andere games. Zo heb je een toren waar tonnen vanaf rollen met een grote aap bovenop dat gelijk een soort verwijzing is naar de officiële oude Donkey Kong game. Je ziet in de arena ook de nodige verwijzingen naar andere games zoals Mortal Kombat en Soul Calibur oftewel een leuk zooitje verwijzingen naar andere games.