Home Reviews Arrow: “Unchained” Review

Arrow: “Unchained” Review

[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]Wow, dat is mijn reactie na deze Arrow aflevering. Niet alleen krijgen we een oude bekende te zien in deze aflevering, we krijgen ook nog een geweldig verhaal met misschien wel de beste Arrow aflevering van dit seizoen!

Deze review bevat spoilers.

Het feit dat deze aflevering zo ontzettend goed was heeft niet zoals veel andere afleveringen te maken met dat er een ding uitstond en dat gewoon heel goed was, nee in deze aflevering waren alle verhaallijnen interessant, grappig en gewoon geweldig om naar te kijken.

arrow-spoilers-1-e1454369747447

Laten we beginnen met misschien wel het meest onverwachtste van de aflevering. Roy maakt zijn terugkeer! We zien een Roy die gedwongen wordt door iemand die zichzelf de ´Calculator´ noemt om een aantal dingen te stelen zodat hij een grote bom kan maken. Gelukkig kan team Arrow hier een stokje voor steken en Roy uit de macht van The Calculator halen (+1 voor villains die slecht zijn in een eigen naam verzinnen). Samen gaan zij nu proberen The Calculator te stoppen, omdat hij ook een hacker is en Felicity ook zien we Felicity eindelijk een keer goed in actie met een Hack battle (ohja hij is ook nog eens de vader van Felicity). Dit levert allemaal geweldige scenes op, maar het beste van Roy is toch de confrontatie met Thea deze aflevering. Thea heeft het nog steeds moeilijk met haar bloodlust en omdat ze nu is gestopt met moorden word ze steeds zwakker en we zien haar deze aflevering dan ook vooral in bed. Hierbij komt de emotionele scene met Roy en Thea waarbij ze officieel afscheid nemen. Al met al was dit een betere laatste aflevering voor Roy dan diegene die we in seizoen 3 te zien kregen.

Roy was niet de enige die deze aflevering de kans kreeg om goed tot zijn recht te komen, een ander belangrijk personage deze aflevering was Felicity, we zien haar niet alleen als een badass hacker. Maar we zien haar ook nog steeds struggelen met het feit dat ze in een rolstoel zit, dit word gedaan door het feit dat ze een presentatie moet geven bij Palmer Tech, eerst is ze hier veel te zenuwachtig voor en wilt de presentatie uit handen geven. Maar met hulp van Michael Holt weet ze alsnog de wilskracht te vinden om het te doen, wat maar goed ook is want ze doet hem goed. Ik ben hiermee dan ook blij dat we Felicity steeds meer zelfverzekerder zien worden in wat ze doet en hoe ze nu is.

Als laatste moet ik toch ook echt de actie vernoemen, want die was deze aflevering weer on point. De choreografie was niks op aan te merken en het zag er allemaal ontzettend bruut uit. Als Arrow dit niveau van actie en verhaal kan vasthouden voor de rest van het seizoen dan ben ik tevreden

Oordeel:
Arrow is terug van een klein beetje weggeweest. Met misschien wel de beste aflevering van het seizoen. De eenmalige (waarschijnlijk) terugkeer van Roy, het verhaal van Felicity en zelfs het subverhaal van Olliver zorgden er allemaal voor dat dit een ontzettend goede aflevering is geworden!

[/text_block_nav][review_summary title=”Review” summary=”Arrow is terug van een klein beetje weggeweest te zijn”
positives=”Roy Harper
Felicity Smoak