Home Reviews Arrow: “Code of Silence” Review

Arrow: “Code of Silence” Review

[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]Deze week in Arrow zien we eindelijk wat meer van Damien Darhk. Ook zien we de manier waardoor Felicity waarschijnlijk weer zal gaan kunnen lopen, en heel veel top notch actie!

Deze review bevat spoilers.

Na een aantal afleveringen afwezig te zijn geweest is het deze week weer volop tijd voor Darhk, dit keer is het niet alleen Damien maar speelt ook zijn vrouw een ontzettend grote rol in de queeste om Olliver hardhandig af te maken. Vorige week zagen we al dat Ruve (de vrouw van Damien) ook voor burgemeester ging runnen, in deze aflevering staat dan ook het debat centraal. Of nou ja, de momenten voor het debat staan centraal, want al snel komen ze erachter dat Damien van plan is om het gebouw op te blazen met alleen zijn vrouw als overlevende waardoor zij de enige kandidaat is voor het burgemeesterschap. Dit kan Olliver natuurlijk niet accepteren en samen met zijn team ontmantelen ze de bommen, hierbij zien we ook weer eens wat ouderwets goede actiescenes die de laatste paar afleveringen een beetje uit zijn gebleven. Het demolition team waar Team Arrow tegen vecht komt de rest van de aflevering vaak terug maar is eigenlijk alleen maar tof om te zien door de gevechten en voegen qua personages eigenlijk niks toe aan de afleveringen, ze worden dan ook vrijwel zonder slag of stoot verslagen waardoor het debat alsnog door kan gaan. Dit is een moment wat ik graag had willen zien maar het hele debat werd geskipt en in plaats daarvan krijgen we een korte samenvatting via een nieuwsbericht.

Iemand anders die naast Damian ook zijn shine kreeg tijden de aflevering was Quentin Lance. De laatste paar afleveringen zien wij hem al heel subtiel een relatie op bouwen met Donna (de moeder van Felicity) en hoewel die scenes soms een beetje onnodig waren was het wel leuk om te zien dat de man die zo veel heeft doorgemaakt ook eindelijk een beetje geluk krijgt. Deze aflevering begint deze relatie een beetje te brokkelen met Lance die tegen Donna liegt om haar te beschermen. Op het einde zorgt dit wel weer voor een emotionele goedmaker en Lance die de waarheid verteld.

Maar het belangrijkste en mooiste in deze aflevering was toch wel het cadeau dat Curtis voor de trouwerij van Felicity en Olliver had gemaakt. Dit is namelijk niet zomaar een cadeau, het is een chip waardoor Felicity mogelijk weer zal kunnen lopen. Of dit gaat werken zullen we in de komende afleveringen zien maar het was in ieder geval een ontzettend mooi gebaar.
Eind goed al goed zal je denken, maar Arrow zou Arrow niet zijn als het niet lekker eindigt met een cliffhanger, we zien namelijk nog snel een shot van Damien die de zoon van Olliver heeft en tegen zijn dochter zegt dat William een tijdje bij hen blijft wonen. Hoe dit zich gaat uitspelen gaan we waarschijnlijk volgende week zien maar het feit dat Olliver een zoon heeft gaat zeker niet meer geheim blijven

Jammer genoeg had Diggle deze week niet zo’n grote rol, maar het feit dat hij met de volgende aflevering van flash zal crossoveren zal voor de diggle fans onder ons zeker een deel goedmaken!

[/text_block_nav][text_block_nav title=”oordeel”]Oordeel:
Arrow had deze week weer een ouderwetse kwaliteit actie aflevering, een goed verhaal met een paar emotionele en goede momenten. Jammer genoeg kregen we het debat niet te zien en viel het team van Darhk qua persoonlijkheid een beetje tegen.

[/text_block_nav][review_summary title=”Review” summary=”Top Notch actie in Arrow.”
positives=”Hoogstaande Actie
Quentin’s personage krijgt meer diepte