Home Featured Angel Has Fallen Review

Angel Has Fallen Review

Na Olympus Has Fallen en Londen Has Fallen is er sinds dit jaar weer een nieuw deel in de serie gekomen en dat is Angel Has Fallen. Het verhaal van president Trumbull en geheime dienst agent Mike Banning gaat weer verder in dit deel. Weet dit deel te vermaken of kunnen ze beter ophouden met de serie? Je leest het in deze review van Angel Has Fallen.

Het verhaal draait weer om Mike Banning ( Gerard Butler ). Hij kan de functie krijgen van directeur van de geheime dienst voor de president. De huidige baas van de geheime dienst David Gentry ( Lance Reddick ) wil dat Mike het stokje van hem overneemt. Wanneer President Trumbull ( Morgan Freeman ) op een dag gaat vissen en de hele beveiliging erbij is komt er een drone aanval waarbij bijna alle beveiligingsmensen omkomen op President Trumbull en Mike na. Als er nader onderzoek word gedaan door FBI agente Helen Thompson ( Jada Pinkett Smith ) blijkt dat alle sporen naar Mike Banning leiden. Er begint een ware klopjacht op Mike Banning omdat President Trumbull in coma ligt en het niet na kan vertellen. Zal Mike dit overleven en weet hij erachter te komen wie hem erbij gelapt heeft?

Het verhaal is spannend en vol met plottwisten. Er zijn veel bekende acteurs in deze film. De oude rotten in de serie zijn gebleven denk daarbij aan Gerard Butler het hoofdpersonage, President Trumbull gespeeld door Morgan Freeman. Maar ook nieuwe karakters zoals Mike Banning’s vader Clay Banning ( Nick Nolte ) en een oude kameraad van Mike Banning Wade Jennings ( Danny Huston ).

Het regie werk staat onder de leiding van Ric Roman Waugh. Onder andere bekend van films als Snitch, Felon en Shot Caller. De regisseur heeft nog niet veel werk op zijn cv staan maar met Angel Has Fallen zet hij een goede titel neer. Met het goede acteer werk, camera werk, goede dialogen en goede actie scenes weet de film te blijven boeien van het begin tot het einde.

Angel Has Fallen is het derde deel in de Mike Banning serie. Na het sterke eerste deel en het iets tegenvallende tweede deel waren de verwachtingen wisselend voor dit deel in de serie. Laat ik zeggen dat dit deel in de serie zijn verwachtingen heeft waar gemaakt en dat het een super spannende actie film is geworden met een goed verhaal en vette scenes. Dit derde deel is in mijn ogen de spannendste van de drie delen tot nu toe.