Home Gaming Amnesia: The Bunker zal elke keer dat je het speelt anders zijn

Amnesia: The Bunker zal elke keer dat je het speelt anders zijn

by Mark van Truijen

Van de semi-open wereldbenadering tot het ontbreken van een geestelijke gezondheidsmechaniek, Amnesia: The Bunker schudt de beproefde en geteste formule van de serie op meer manieren dan één, en één specifieke manier waarop het de aandacht trekt van velen is de belofte van een veel dynamischere en niet-lineaire avontuur dat elke keer uniek aanvoelt. In een recent interview met GamingBolt gaf de creatieve leider van het spel, Frederik Olsson, meer details over dat specifieke aspect en hoe het zich zal manifesteren in het spel.

Volgens Olsson was een van de belangrijkste ontwerpprincipes die ontwikkelaar Frictional Games heeft aangenomen voor de ontwikkeling van Amnesia: The Bunker om er een spel van te maken dat spelers na hun eerste playthrough opnieuw willen spelen. Hoewel een enkele playthrough van het spel gemiddeld 4-6 uur duurt, zegt Olsson dat Amnesia: The Bunker ook verschillende elementen bevat die het in staat stellen om “lineairiteit en voorspelbaarheid te vermijden”.

“Een van de belangrijkste ontwerppijlers van dit spel is om het een ervaring te maken die spelers opnieuw willen spelen, alleen of na het zien van iemand anders die het speelt”, vertelde Olsson aan GamingBolt. “We hebben bewust geprobeerd om lineairiteit en voorspelbaarheid te vermijden, ervoor zorgend dat elk aspect van het spel een bepaald niveau van uitdaging biedt, ongeacht hoe vaak je het speelt. De speler zou nooit precies moeten weten wat er nodig is om een obstakel te overwinnen.

“Om dit te bereiken hebben we gekozen voor een set van mechanismen die we geloven dat een sterke basis vormen voor dit soort ervaringen. De generator die continu brandstof verbrandt, introduceert een element van tijd en kan uw situatie direct veranderen als deze op is. Combineer dit met de dynamische bedreiging die je opjaagt, luide gereedschappen zoals het pistool of granaten, en een lawaaierige lichtbron, en je hebt een zeer dynamische en niet-voorgeschreven opstelling. De gameplay wordt sterk beïnvloed door de acties van de speler, waardoor elke playthrough uniek is.”

Verder zal Amnesia: The Bunker ook willekeurige elementen bevatten die dingen mixen van playthrough tot playthrough, wat zal leiden tot dingen zoals de locaties van items en vallen, terwijl de codes die nodig zijn om puzzels op te lossen en verder te gaan ook worden gerandomiseerd.

“We erkenden dat we de herspeelbaarheid van het spel verder konden verbeteren door bepaalde elementen te randomiseren”, zei Olsson. “De locatie van hulpbronnen, vallen en belangrijke codes zijn allemaal willekeurig, waarbij zelfs de codes zelf willekeurig worden gegenereerd om valsspelen te voorkomen.

“Samen creëren deze elementen een spel dat zich elke keer anders ontwikkelt, met nieuwe en unieke situaties elke keer.”

Amnesia: The Bunker komt uit op 16 mei.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x