Codemasters heeft vandaag het derde ontwikkelaarsdagboek vrijgegeven. In deze video word uitgelegd hoe de ontwikkelaar probeert de meest authentieke F1 simulatie ooit in de geschiedenis van deze game serie neer te zetten. De game gaat vrijdag 24 Augustus wereldwijd verschijnen op de Playstation 4, Xbox One en PC DVD/Steam.
“Ik vind dat F1® 2018 een enorme stap voorwaarts is, omdat we zoveel meer simulatieaspecten hebben geïntroduceerd waarvan ik denk dat ze door alle spelers zeer goed worden ontvangen”, aldus David Greco, Senior Car Handling Designer van F1® 2018. “Het is moeilijk om te kiezen welke verandering het best en meest geavanceerd is, maar als ik echt zou moeten kiezen, dan kies ik waarschijnlijk het uitgebreide systeem waarmee we de bandentemperatuur realistischer dan ooit tevoren kunnen simuleren.”
Greco vervolgt: “De manier waarop de auto aanvoelt dit jaar, met de ‘Force Feedback’ en hoe het allemaal samenwerkt, zijn we heel dicht bij wat ik wil van een simulator. In mijn 20 jaar lange carrière tussen simracen en de echte motorsport, ben ik altijd vragen tegengekomen als: ‘de ene game is meer een simulator dan de andere game, omdat het veel moeilijker is om te rijden?’ Met mijn echte autosportervaring, kan ik zeggen dat raceauto’s zijn gemaakt om veel grip te hebben. Voor mij draait een simulator niet om hoe makkelijk of moeilijk het is om te rijden. Voor mij is een simulatie hoeveel real-life, fysieke componenten we simuleren. Vooral dit jaar zijn er niet veel functies die ik kan bedenken die we niet simuleren. Het is voor mij niet genoeg om F1® 2018 slechts ‘een game’ te noemen.”
Check de video hieronder: