Bigben en Frogwares delen met veel plezier een nieuwe Dev Diary over het creatieve proces achter, en de inspiratiebronnen voor, het maken van de stad Oakmont. Deze stad vormt het decor voor het nieuwe, bovennatuurlijke avontuur dat spelers gaan beleven in The Sinking City.

In deze video vertelt Wael Amr, de CEO van Frogwares, over hun visie voor Oakmont. Hij legt uit hoe deze stad, net als de omgeving waarop deze is gebouwd, het mogelijk maakte een onderzoeksgame te maken waarin spelers zelf beslissingen kunnen maken. Daarbij moeten ze steeds bedenken of wat ze ervaren echt is, of bovennatuurlijk.

De studio wilde Oakmont even realistisch als verontrustend maken. Katerina Frolova, een architect en stadsplanner en Aleksey Yurkin, de lead level artist, bespreken hoe ze zich daarbij lieten inspireren door gebouwen en bouwstijlen uit de oostkust van de Verenigde Staten. Zo kwamen ze tot een originele visie van de Amerikaanse stad, waarin details en historische nauwkeurigheid spelers helpen om helemaal in de spelwereld op te gaan en Oakmont vrijelijk en op eigen risico te verkennen.

The Sinking City vindt plaats in de jaren twintig en draait om avontuur en onderzoek in een open wereld die is geïnspireerd door het werk van de beroemde Amerikaanse horrorschrijver H.P. Lovecraft. De speler stapt in de schoenen van een privédetective die op onderzoek gaat in Oakmont, Massachusetts – een stad die wordt geplaagd door een verontrustende stroom bovennatuurlijke gebeurtenissen. De speler moet ontdekken wat er precies bezit heeft genomen van de stad, en de hoofden van zijn bewoners.

De Sinking City is momenteel in productie en verschijnt in 2018 voor pc en consoles.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x