zaterdag , 23 september 2017

Transport Fever Review

Het is de aankomende weken een beetje een ‘simulator week’. Deze keer ga ik het hebben over Transport Fever. Een game waar alles draait om, je raad het al, transport. Het is jouw taak om alles draaiende te houden en ervoor te zorgen dat alles op tijd op de goede plek terecht komt.

Zodra we beginnen met Transport Fever krijgen we de keuze om meteen de Campaign in te duiken of eerst de tutorial te volgen.
Ik heb er zelf voor gekozen om eerst de tutorial te volgen omdat ik verder nog niets wist over Transport Fever.

Tutorial
Je begint de tutorial met een korte uitleg, deze bevat de camera controls en waar je alles kunt vinden. Vervolgens krijg je tips over hoe interactief je omgeving is en wat je er mee kunt.
Als laatste kom je in het belangrijkste deel, je construction gedeelte. Hier is alles mogelijk, van het bouwen van depots, tot het aanleggen van rails of vliegvelden.

Het eerste deel van de tutorial gaat al vrij snel en je krijgt hierna de keuze om door te gaan naar de volgende tutorial. Deze richt zich al wat meer op het transport en je leert hier dan ook waarvoor verschillende dingen dienen.

Wat me echter verbaasde was dat na de 3e tutorial mission de tutorial erop zit.. Ik had echter nog lang niet alles gehad dus dit maakte voor mij de game wat lastig speelbaar.

Campaign
Je hebt 2 mogelijkheden als je de campaign start. Zo kun je spelen in Europa en in Noord Amerika. De campaign van Transport Fever speelt zich af in verschillende tijden, zo begin je in 1850 en werk je je weg naar boven in de transport wereld. Zo komen er allerlei voertuigen voorbij, je bouwt vliegvelden, stations, havens en zorgt er voor dat alles wat vervoert kan worden, ook goed vervoert wordt.

De campaign heeft leuke objectives, echter was mijn budget iets waar ik goed op moest letten. Dit werd me al snel duidelijk nadat ik iets te enthousiast bezig was met het aanleggen van spoorwegen en het plaatsen van verschillende stations.

screenshot-2016-11-12-23-37-47

Iets wat nogal vervelend is in de campaign is dat de tijd redelijk snel gaat, dit zorgt er ook voor dat je de ‘daily costs’ van je voertuigen redelijk betaalt. Hoe groter bijvoorbeeld je trein is, hoe meer je hier voor betaalt.

Waar ik al snel achter kwam was dat ik graag wat meer uitleg had gehad in de tutorials, nu ik eenmaal verder kwam in de Campaign miste ik toch een aantal dingen die ik nu moest toepassen om verder te komen in het huidige level.

Railroad
Iets wat ik zelf heel erg leuk uitgewerkt vind aan de game is het aanleggen van spoorwegen, dit werkt op een leuke manier waarbij je kiest hoe hoog of laag het spoor ligt, en zelfs welke soort brug er gebouwd wordt bij het oversteken van een rivier.

Bij het aanleggen van spoorwegen is er de keuze voor het vervoeren van goederen, of het vervoeren van mensen. Dit doe je door middel van het simpel plaatsen van een goederen station of een normaal station. Treinen kunnen echter wel beide stations passeren mits deze op de route liggen.

screenshot-2016-11-12-23-05-04

Echter is het wel van belang om bijvoorbeeld bij een goederenstation een depot te plaatsen waar goederen vanaf de fabriek naartoe gebracht kunnen worden. Deze worden dan automatisch geplaatst op het station waar de trein deze in laad en weer terug rijdt naar bestemming.

De omgeving
De map waarop je speelt is vaak groot en heeft genoeg ruimte voor verschillende soorten transport. Door de gehele map is flink veel natuur te vinden en deze is dan ook zo goed mogelijk uitgewerkt. Echter heb ik nog steeds het idee dat hier misschien wat meer moeite in gestoken kon worden. Zo waren sommige textures nog wat ‘blokkerig’ en dat op ultra settings.

Geluiden en muziek
De geluiden die je in de game hoort bij bijvoorbeeld vliegtuigen of treinen zijn super uitgewerkt. Zo hoor je ook bij iedere fabriek andere geluiden en is hier zeker op de details gelet. De soundtracks in de game is redelijk identiek aan die van vele tycoon en simulator games, een vrolijke deuntje met niet al te veel afwisseling. Ondanks dat stoort dit totaal niet en zorgt dit voor een ontspannen game sessie.

About Jeffrey van den Bogaart

Redacteur & Grafisch ontwerper bij That's Gaming. Speelt op PC. Specs: i5 6600 16GB DDR4 MSI B150 M3 Gaming Geforce GTX 1070 Gaming X 8GB

Check Also

Game Ready voor Project Cars 2, 50.000 GeForce Experience Gebruikers Ontvangen Middle-earth: Shadow of Mordor

Het is een drukke week aangaande GeForce gaming nieuws, vandaar dat we al het nieuws ...