zondag , 24 september 2017

NVIDIA Kondigt GameWorks DX12 Aan

NVIDIA heeft GameWorks™ DX12 aangekondigd, een verzameling toepassingen voor game ontwikkelaars die realisme willen vergroten en productiecycli willen verkorten wanneer ze gebruik maken van DirectX 12, Microsoft’s API die graphics en simulatie verenigt.

Deze toepassingen omvatten updates van de NVIDIA GameWorks SDK om interactieve, filmische ervaringen voor PC games te creëren, updates voor de NVIDIA VRWorks™ SDK voor het creëren van meeslepende virtual reality ervaringen; nieuwe developer tools én een nieuwe Game Ready Driver.

Gezamenlijk zorgen deze toepassingen voor substantiële prestatieverbeteringen, meerdere nieuwe rendering en simulatie-effecten, en andere mogelijkheden om games te ontwikkelen die geoptimaliseerd zijn voor DirectX 12.

“Omgerekend hebben we meer dan 500 jaar werk geïnvesteerd om het meest uitgebreide platform op te leveren om DirectX 12 games mee te ontwikkelen, waaronder werelds meest geavanceerde physics simulation engine,” aldus Tony Tamasi, senior vice president van content en technologie bij NVIDIA. “Deze toepassingen zorgen ervoor dat GeForce gamers van de allerbeste game ervaringen bij DirectX 12 titels kunnen genieten, net zoals ze dat hebben kunnen doen bij DirectX 11 games.”

“NVIDIA’s toewijding aan DirectX 12 is glashelder,” aldus Cam McRae, technical director bij The Coalition, ontwikkelaar van Gears of War 4. “Hun hulp tijdens de ontwikkeling van Gears of War 4 was enorm waardevol en heeft ons in staat gesteld een game op te leveren die snel, mooi en stabiel is.”

“NVIDIA creëert fantastische special effects in real time op een PC en stelt deze beschikbaar aan gameontwikkelaars,” beaamt Hajime Tabata, division executive bij Square Enix. “Veel van de visuele magie die je vandaag de dag ziet in videogames, is een direct resultaat van NVIDIA’s werk achter de schermen. Ze bieden een combinatie van onschatbare waarde van source code, tools en technologie, alsook support aan ontwikkelaars om mee te helpen deze toepassingen te implementeren. De voordelen die we door deze samenwerking bereiken, is niet enkel een evolutie in hoe de games eruit zien, maar vooral in het gebruik van deze nieuwe technologie om nieuwe gebruikerservaringen te creëren.”

GameWorks Physics Simulation Komt naar DX12

De laatste versie van GameWorks bouwt verder op meer dan 2 miljoen gedocumenteerde code die beschikbaar is voor ontwikkelaars. Hierdoor hebben ze de beschikking over een rijk aanbod van rendering en simulatie effecten. GameWorks technologieën worden momenteel toegepast in meer dan 1000 gametitels.

DirectX 12 introduceerde asynchrone berekeningen, welke graphics en simulatie verenigt door

GPUs toe te staan om non-graphics processen te laten draaien voor effecten zoals post-processing, lighting en physics. Deze effecten zijn momenteel gelimiteerd omdat de meeste games slechte enkele milliseconden kunnen alloceren voor dergelijke typen van non-graphical simulaties om tegelijkertijd soepele gameplay te kunnen waarborgen.

Om de efficiëntie van asynchrone berekeningen voor gaming effecten te maximaliseren, introduceerde NVIDIA werelds meest geavanceerde real-time physics simulation engine voor DX12, met twee technologieën die profiteren van asynchrone berekeningen:

·         NVIDIA Flow™ 1.0 – Een visual effects library die simulatie- en volume rendering van dynamische, brandbare vloeistoffen, vuur en rook voorziet. Ondersteunt zowel DirectX 12 en 11.

·         NVIDIA FleX™ 1.1 – Een uniforme, particle-based simulatietechniek voor real-time visual effecten. Ondersteunt DirectX 12.

FleX en Flow zijn vanaf heden gratis beschikbaar voor geregistreerde ontwikkelaars.

GameWorks update bevat tevens NVIDIA HairWorks™ 1.3 die ontwikkelaars in staat stelt haar games zo realistisch mogelijk te simuleren en te renderen. Version 1.3 ondersteunt DirectX 12 en is direct beschikbaar.

VRWorks Komt naar DirectX 12

VRWorks bevat APIs, libraries en features die voor een nieuw niveau van ‘opgaan in’ bij Virtual Reality ervaringen zorgen. Deze is geüpdate om DirectX 12 te ondersteunen en zorgt voor betere prestaties, minder vertraging en plug-and-play compatibiliteit. Het zal ondersteund worden in de Unity 2017.1 bèta, welke deze lente beschikbaar komt, en door Unreal Engine 4 game engines —waarmee het grootste deel van game development platforms aan boord is.

Werelds Meest Geavanceerde DirectX 12 Developer Tools

NVIDIA introduceerde verschillende toepassingen voor ontwikkelaars om de ontwikkeling van DirectX 12 games te verbeteren, waaronder:

·         NVIDIA Aftermath™ 1.0 – Een diagnostisch hulpprogramma die ontwikkelaars kunnen gebruiken om DirectX 12 foutmeldingen te analyseren.

·         Nsight™ Visual Studio Edition 5.3 – Een tool die ontwikkelaars in staat stelt om VR en DirectX 12 applicaties in real time te debuggen en te profileren. Inclusief ondersteuning voor Oculus, OpenVR (HTC Vive) en DirectX 12 APIs.

·         PIX Plug-in – PIX is een DirectX 12 debugging tool ontwikkelt door Microsoft. NVIDIA werkte samen met het Microsoft PIX team om het NVIDIA GPU Performance Counters te koppelen aan PIX voor Windows via een PIX Plug-in.

Game Ready Driver Geoptimaliseerd voor DX12

NVIDIA heeft tevens de aankomende Game Ready Driver, geoptimaliseerd voor DirectX 12 games, aangekondigd. Het bedrijf heeft de code in de driver verbeterend en samen met gameontwikkelaars gewerkt om een prestatieverbetering van gemiddeld 16% te behalen bij een variatie van DirectX 12 games, zoals Ashes of the Singularity, Gears of War 4, Hitman, Rise of the Tomb Raider en Tom Clancy’s The Division.(1) Sinds de eerste lancering van haar Pascal™ architecture — werelds meest geavanceerde DX12 GPU familie, waaronder de heersende GeForce GTX 1080 Ti en GTX 1080 GPUs — heeft NVIDIA voortdurend DX12 gameprestaties verbeterd met de releases van Game Ready drivers. De verschijning van de drivers zijn zo getimed dat ze gelijktijdig beschikbaar komen met de release van grote games van toonaangevende partners.

Meer informatie over NVIDIA’s mogelijkheden voor ontwikkelaars, waaronder GameWorks en DirectX 12 developer tools, is beschikbaar op https://developer.nvidia.com/.

About Mark van Truijen

Eigenaar van That's Gaming en That's Service. In het bezit van een Xbox One, en vorige generaties consoles. Potje Fifa?? Hell Yeah.

Check Also

Dragon Ball Xenoverse 2 nu beschikbaar voor Nintendo Switch (Trailer)