Home Gaming Young Souls Review

Young Souls Review

Het beat’ em up genre heeft al vele grote titels voortgebracht die bij sommige mensen in het geheugen zitten. De games zijn vaak uitdagend denk hierbij aan games als Golden Axe of de Streets of Rage serie. De games lenen zich perfect voor arcade gameplay en vooral in deze tijd voor co-op gameplay. Vandaag gaan we het hebben over de onlangs verschenen beat’ em up Young Souls waarvan je hieronder ons oordeel kan lezen!

Young Souls neemt het historische genre ( beat’ em up ) op zich en probeert ook het genre te vernieuwen door een RPG systeem te integreren. De game weet het oude genre op een moderne manier neer te zetten met een briljant gevechtssysteem, een gestoorde soort van humor en een eigentijdse manier van hoe jongeren tegen elkaar praten en schelden.

Young Souls laat je spelen als de tweeling Jenn en Tristan die zijn geadopteerd door de Professor. De professor moet in het verhaal gered worden uit de klauwen van een stel goblins. In het begin zal je geen hoog fantasy gehalte zien in de game maar hoe verder je vordert hoe meer je gaat zien door rare experimenten en geheime ondergrondse werelden.

De basis gameplay draait er om dat je een beat’ em up speelt maar daarnaast ook nog een dungeon crawling game. Naast dat je je door levels heen knokt heb je ook verschillende kerkers waar je doorheen moet en waar aan het einde een eindbaas op je staat te wachten. Je doel is om alle Runes of Power te vinden om de professor te vinden en te redden. Om dit doel te bereiken zul je vele vijanden moeten verslaan.

Naast de basis vijanden zul je ook vele level bazen moeten verslaan. Op deze momenten worden je skills tot het uiterste getest om het je zo moeilijk mogelijk te maken. Je zal vaak moeten pareren in een gevecht om een opening te krijgen bij je vijand of weg moeten duiken voor voor magische aanvallen. Ook zal je karakter hierin moeten kiezen tussen normale of speciale aanvallen. De gevechten tegen de bazen zijn het mooiste in de game deze zijn pittig en als je ze verslagen hebt is er echt een gevoel van blijheid.

De meeste kerkers die je moet doorlopen hebben meerdere paden die je kan doorlopen. Ook is het de bedoeling dat je voor sommige plekken een sleutel vind om bepaalde deuren te openen. Je zult ook sleutels vinden als je naar eerdere kamers in de kerkers gaat om het wat lastiger te maken dit maakt het interessant omdat je goed zult moeten onderzoeken.

Als je dan eenmaal weer in de stad bent kun je lekker gaan shoppen met je verdiende geld, je wapens of vaardigheden upgraden of naar de sportschool. In de sportschool kun je één van de 3 statussen upgraden via het doen van een mini-game. Ook zul je nieuwe wapens kunnen kopen en alle wapens hebben zo hun voor en nadelen.

Hou je van Beat’ em up games die zich durven te vernieuwen dan ben je bij Young Souls op het goede adres. De game brengt je een klassieke beat’em up game met nieuwe RPG mogelijkheden. Ook is het gevechtssysteem misschien wel een van de leukste en uitdagendste die ik ooit in dit genre heb gezien. De game komt het best tot zijn recht in de co-op modus waarin de game ook echt uitblinkt.