Home Featured Yakuza: Like A Dragon Review

Yakuza: Like A Dragon Review

Yakuza: Like A Dragon is alweer het achtste deel in de bekende Yakuza game serie. In dit deel spelen we niet meer met de bekende hoofdkarakter uit de vorige delen Kazuma Kiryu maar met het nieuwe hoofdkarakter Ichiban Kasuga. Weet dit nieuwe deel hoge ogen te gooien of hadden ze het beter kunnen laten bij wat het was? Je leest het in deze review!

DEZE REVIEW IS SPOILERVRIJ!!!

Yakuza: Like A Dragon heeft dus een nieuw hoofdkarakter maar heeft met dit nieuwe deel ook een complete nieuwe weg ingeslagen. De game is geen actie brawler meer maar meer een RPG geworden. Qua principe werkt de game precies hetzelfde alleen met de gevechten kom je in een RPG systeem terecht. In deze gevechten kun je aanvallen doen, speciale skills gebruiken, items gebruiken of verdedigen. Het mooie is dat je in dit deel ook mensen in je team kan krijgen die je meehelpen in de gevechten. Dit zorgt voor variatie in de aanvallen. Zo heb je Ichiban die vooral hard geweld gebruikt, Nanba is een healer die je karakters dus kan verzorgen en weer kan versterken. Adachi is een ex-agent die lomp geweld kan gebruiken en dan heb je Saeko nog die met haar handtas gevaarlijke dingen kan doen. Alle karakters hebben hun eigen achtergrond verhaal waarbij het een nog duisterder is dan het andere.

Het mooie aan het RPG systeem in dit spel is dat de tijd niet stil komt te staan dus je kan een klap of trap krijgen terwijl je aan het wachten bent maar door op een goed moment op de block knop te drukken zal je een perfecte verdediging doen. Het handige is ook als je snel vijanden achter elkaar aanvalt kun je terwijl er een vijand op de grond ligt een grond aanval doen die zorgt voor veel meer schade dan bij een staande aanval. Als je eenmaal door hebt hoe het werkt met het gevechtssysteem speelt het heerlijk weg. Ook zal je op je reis meerdere items tegen komen die je kunt gebruiken als uitrusting om sterker te worden of meer verdediging te krijgen. Deze equipment kun je op dezelfde manier equippen als bij andere bekende RPG’s zoals Dragon Quest ( waarnaar de game ook veel verwijzingen doet ).

In de game zit naast het levelling systeem ook een Job Ranking systeem. Door middel van het levelen gaat ook je Job Rank omhoog. Door je Job Rank omhoog te halen krijg je meerdere vaardigheden. Deze skills zijn perfect om vijanden helemaal te slopen.

Naast de hoofd verhaallijn heb je ook nog sub-verhalen die je dieper in het verhaal laten gaan. Zo zal je allemaal extra dingen gaan doen zoals proberen zo snel mogelijk vuilnis te verzamelen om hiermee geld te verdienen. Je kan ook gaan karten wat erg leuk is, Karaoke zingen, Darten en vecht kooien waarin je geld kan verdienen. Alles wat de stad bied staat tot je beschikking.

Ik heb het spel op 2 consoles getest zowel op de Xbox One als op de Xbox Series X. Ik kan mensen de Xbox Series X versie zeker aanraden. De game is qua graphics geupdate en de laadtijden zo goed als verdwenen. Waar je op de Xbox One versie nog een halve minuut moest wachten tot je in de game zat is het nu op de knop drukken en starten maar na 2 seconden.

Met Yakuza: Like A Dragon gaan SEGA en Ryu Ga Gotoku Studio een compleet nieuwe weg in met de serie. Het verhaal is erg goed en ik wilde er niet te veel over uitweiden want anders spoiler ik te veel. Voor een release game voor de Xbox Series X is dit een erg goede game.