Over iets meer dan 2 weken is het zover, dan kunnen worstelfans over heel de wereld losgaan met het grootste WWE roster ooit. Over iets meer dan 2 weken is het tijd voor WWE2K16, met als cover superstar, niemand minder dan, Stone Cold Steve Austin.
WWE2K16 heeft al veel zaken laten zien, maar sommige dingen ook nog niet. Hoe de Creation modes eruitzien is nog onbekend, wij weten alleen welke creation modes beschikbaar zullen zijn. Daarnaast is er nog geen enkel nieuws omtrent Universe mode, maar zo 2 weken voor de Europese release, zal dit snel bekend worden. Maar wat is nou al wel bekend? Wat is nieuw in WWE2K16? Lees het hieronder in onze WWE2K16 preview!
Het grootste roster ooit!
2K kwam in juli met het nieuws dat WWE2K16 120+ unieke playable characters zou hebben. Geen 6 Mark Henry’s met hetzelfde gimmick of 4 John Cena’s. Nee, dit jaar krijgen wij 120+ unieke karakters. Nu wij het uiteindelijke roster weten, kunnen wij ook concluderen dat 2K dit waar maakt. Er zijn inderdaad wat dubbele, maar wij moeten onthouden dat deze dubbele karakters andere gimmicks hadden. Zo zijn Cactus Jack, Mankind en Dude Love drie verschillende karakters, maar worden zij wel allemaal door Mick Foley gespeeld. 2K heeft zijn woord gehouden en dankzij het grote scala aan superstars, legends en hall of famers, is dit het beste roster ooit in een WWE video game.
MyCareer mode
“Creative doesn’t have anything for you”. Met die zin vat ik de MyCareer mode van WWE2K15 samen. Het was een goeie grond om op te bouwen, maar vorig jaar heb ik hier zo weinig tijd in gestoken. Het was veel van hetzelfde en op het moment dat je dan de World Heavyweight Champion bent en dan hoort, Creative doesn’t have anything for you, dan denk je, wat is dit. Daarom moet 2K verbeteren met de MyCareer mode van WWE2K16
De MyCareer mode in WWE2K16 belooft iets nieuws te worden, iets beters, een wereld waarin jij de controle hebt. In de trailer zagen wij dan ook dat jij kan kiezen met wie je feud en dat je zelfs backstage interviews hebt. Daarnaast kan je ook interferen in een match, waardoor jij iemand kan aanvallen en misschien daardoor wel een match met diegenen krijgt op een Pay Per View. Ook de keuze ligt bij jou of je een heel of een face wilt zijn. Jou acties doen er toe vertelt de trailer ons en ik ben ontzettend benieuwd hoe dat gaat lopen, maar 1 ding is bijna zeker, ik kan ervoor zorgen dat Creative wel iets voor mij heeft!
https://youtu.be/hBuDQUINZBY
Creation modes
Als doorgewinterde WWE gamer en liefhebber van het creëren van mijn eigen arenas, superstars en zelfs title belts, was ik teleurgesteld toen ik WWE2K15 in de bus kreeg. Veel van deze features waren weg, wat jammer was, maar ook begrijpelijk. WWE2K15 voor de Next Gen consoles was een nieuwe game, van de grond afgebouwd, qua gameplay, maar waarschijnlijk ook voor de creation modes. Hierdoor was er alleen een mogelijkheid vorig jaar om je eigen superstar te maken of WWE superstars te editen, met een maxima van 25 slots. Dit was niet veel en hierdoor kwam er veel kritiek op het verdwijnen van veel features in WWE2K15.
Maar, dit jaar is WWE2K16 op dit vlak terug van weggeweest. Er zijn geen 25 creation slots voor superstars meer, maar 100! Daarnaast is Create an Arena en Create a title terug. Dit is nog niet alles, 2K heeft dit jaar ook een nieuwe creation mode geïmplementeerd, dit is Create an Show. Create an Show zal vooral gaan omtrent de graphics die je ziet op WWE televisie. Dus hoe moet jou match card eruitzien? Welke logos moeten verschijnen op je beeld? Dit moet er dus voor zorgen dat jou arena straks ook een eigen broadcast feeling heeft. Create a Superstar brengt ook nieuwe dingen met zich mee. Zo kan je bepaalde delen van het haar kleuren en het andere deel bruin houden. Zo kan je dus iets creëren wat op het haar lijkt van Seth Rollins. Als laatste keert ook Create an Diva terug, hierdoor kan jij jou eigen divas creëren en hiermee vechten. let wel op dat deze Divas niet gebruikt kunnen worden in de MyCareer mode, maar wel in Universe mode.
https://youtu.be/k7tvd_oPHEc
Gameplay
Ondanks dat WWE2K15 veel aandachtspunten had omtrent MyCareer en de Creation modes, liet WWE2K15 iets geweldigs zien in de gameplay. Dankzij de gameplay ben ik verliefd geworden op WWE2K15 en speel ik de game een jaar na datum nog steeds met plezier.
De gameplay is dit jaar dan ook weinig veranderd, maar er is veel toegevoegd. Dit moet ervoor zorgen dat de ervaring nog realistischer wordt. Met WWE2K15 stapte 2K al af van het arcade gevoel en ging meer voor simulatie en daar pakken zij op door in WWE2K16. Zo zijn de ongelimiteerde reversals nu gelimiteerd geworden. Jij moet goed nadenken waneer je een reversal gebruikt. Dit gaat voor meer realisme zorgen, want soms kon je nu een wedstrijd winnen door simpelweg te weten hoe je goed moest counteren.
Daarnaast zijn de moves ook realistischer geworden, zo kan je ook in het midden van de move counteren, iets wat meer spanning gaat geven in jou matches. De pin meter is ook veranderd. Vorig jaar was het vaak het geval dat als je helemaal kapot was in een match, dat je verslagen kon worden door een simpele bodyslam. Dit gebeurt niet in een WWE match. Een WWE match eindigt vaak pas na een finisher van iemand. 2K heeft hiernaar geluisterd en heeft daardoor een betere pin meter erin zitten, die het waarschijnlijk iets makkelijker maakt om uit een three count te komen na een simpele bodyslam.
Het submission systeem is ook veranderd, veel mensen online vergelijken het met het submission systeem van de laatste UFC game. Het is geen button smashen, maar je moet met je joysticks ervoor zorgen dat zijn rode balkje in jou blauwe balkje blijft. Ik weet zelf niet of dit een verbetering is, maar het submission systeem van WWE2K15 moest wel op de schop. Dit zorgden ervoor dat soms heel vroeg in de match je kon verliezen door een simpele submission.
Er zijn daarnaast nog veel meer toevoegingen, zo zijn er dit jaar rest holds, dit zijn submission hold waarbij je eigenlijk rust neemt in de match. Door dit krijg je een deel van je stamina terug. Het chain worstelen is ook veranderd, zo zijn er nieuwe holds bijgekomen en voelt dit spannender aan. Grote mannen zoals Big Show kunnen niet meer met twee voeten op een de turnbuckle staan, zij zullen niet met een voet op een lagere staan en met de andere voet op de top rope. Het was namelijk soms wel raar om Big Show te zien balanceren op de top rope terwijl die zeker 180 kilo weegt.
En wat zit er nog meer in?
2K heeft ook een nieuwe breakout feature in de game gestopt. Dit houdt in dat jij de entrance van je tegenstander kan onderbreken en hem kan aanvallen. Ook het menu is waarschijnlijk veranderd. Vroeger had je een selectie scherm waar je alle gezichten zag, nu is het waarschijnlijk een lijst geworden.
WWE2K16 belooft volgens de trailers en de videos een grote verbetering te zijn van WWE2K15. Wij krijgen het grootste roster ooit, meer creation modes, betere gameplay en een verbeterde MyCareer mode. Het mooie is, wij weten ook nog niet alles! Waarschijnlijk zitten deze 2 weken nog vol met nieuws over Universe mode, beeldmateriaal over de Creation modes en nog veel meer. Dus wil je op de hoogte blijven van al het WWE2K16 nieuws? Blijf dan kijken op That’s Gaming en volg:
- https://www.youtube.com/user/WWEGames
- https://www.youtube.com/channel/UC8_X4xeElH2ylqo3ErrxA6Q
Hell Yeah trailer!
En check de grootste trailer tot nu toe hieronder! WWE2K16 komt 30 oktober uit voor de Playstation 4, Xbox One, Xbox 360 en Playstation 3.