Home Gaming WRC 9 Review PS5

WRC 9 Review PS5

WRC 9 was een titel die al rap bekend werd als upgrade naar de PS5, neem de titel dan met de haptic feedback en dualsense ondersteuning en je hebt geheel iets nieuws. De game was dan al indrukwekkend op de PS4, maar nu op de PS5 is het echt een parel.

De meeste race games zien er tegenwoordig goed uit, maar met de Next gen wordt alles net wat mooier. WRC 9 is een game die nergens echt de mist in gaat. In het begin mag je al even lekker in het donker rond scheuren, de game geeft je precies dit gevoel mee. Je lampen laten je zien waar je heen moet, de schaduw valt daar waar hij moet en de plassen zien er goed uit. Je wilt in deze game eigenlijk wel even de camera wisselen, dit om zo meer van de game en de omgeving te zien.

Waar WRC 9 in mijn ogen echt scoort is de haptic feedback en de nieuwe dualsense. Vanaf het begin dat je het gaspedaal intrapt voel je met de Dualsense de juiste actie door in de controller, precies waar je dit hoort te voelen. Dan is er nog het geluid uit de controller, of je nu door plassen, kiezels of de sneeuw knalt, je hoort het geluid van de ondergrond door de controller binnenkomen. De haptic feedback geeft je daarnaast de perfecte controle over je gas en rempedaal, het voelt allemaal net even anders, maar ow zo smooth.

Deze veranderingen, ook al zijn sommige klein, zijn wel echt een grote verandering in de game. Sommige race games kan ik persoonlijk niet aan wennen, ik wil graag snel en winnen, maar daarvoor moet ik er heel, heel veel tijd instoppen. En die heb ik niet altijd. Daarnaast bij rally games vlieg ik vaker uit de bocht dan dat ik op de weg zit. Maar nu, met de nieuwe controller, de nieuwe opties, voelt het allemaal zoveel anders en geeft het mij een gevoel van soort controle.

Ik ga nooit echt heel goed worden, maar het plezier in WRC maakt wel dat ik meer wil. Het gevoel dat ik heb ervaren in combinatie met de speaker in de controller is ongekend. Combineer dit met haptic feedback en je hebt gewoon een geweldige race titel.

WRC 9 is dezelfde game als op de PS4, maar met zoveel extra’s. Heb je de PS4 game nog niet, of heb je net een PS5 dan zeg ik upgrade deze game.