De Astronauts hebben zojuist Witchfire, de grimmige first-person shooter, gelanceerd in Early Access en een zinderende nieuwe gameplay-trailer onthuld. Dit is de eerste keer dat de studio lange gameplaybeelden deelt; Met dodelijke vallen en vicieuze ondode hordes op het volledige scherm toont de trailer het lot dat de slecht uitgeruste mensen te wachten staat. Degenen die graag mee willen doen aan de jacht, kunnen de game nu kopen, exclusief in de Epic Games Store.
“In Witchfire hebben spelers de vrijheid om te jagen op de manier die zij willen, met een breed arsenaal aan wapens en magie. Dit is een roguelite-thuis voor eigenzinnige spelers die zich willen onderdompelen in een duistere wereld en uitdagingen willen aangaan met nog duisterdere oplossingen.” zegt Adrian Chmielarz, creatief directeur en medeoprichter van The Astronauts.
Gewapend met verboden heidense magie en helse vuurwapens zullen spelers als een van de eliteprooiers van het Vaticaan een wereld ervaren die zich aanpast aan hun vooruitgang. Hoe langer een prooi schaamteloos aan het leven vasthoudt en meer macht en een groter arsenaal vergaart, de heks zal deze groeiende dreiging voelen en dodelijke cataclysmen en krachtigere handlangers uitzenden. Groter succes betekent grotere uitdagingen om te overwinnen.
Preyers hebben de vrijheid om hun methoden van heksenjacht te kiezen: de behendige vingers van een scherpschutter, de analytische geest van een tacticus, of de griezelige macht en magische relikwieën van de heksenmeester. Selecteer of combineer deze tactieken om het meest geschikte pad naar de overwinning te bepalen. Bovendien is de prooi niet gebonden aan tijdsbeperkingen: je kunt op een enorme menigte vijanden afstormen, ze een voor een van een afstand uitschakelen, een gevecht vermijden of meer gevechten uitlokken voor grotere beloningen. Alleen jij bepaalt welke weg je inslaat.