Home Gaming ‘Waking Tides’ op STEAM onthult een naadloze mix van AR en FPS

‘Waking Tides’ op STEAM onthult een naadloze mix van AR en FPS

by Jos Vis

Veelzijdige creatieveling en ondernemer Dries Schaballie publiceert als AirshipFX maakt zich op voor de lancering van zijn baanbrekende hybride Augmented Reality (AR) en First-Person Adventure-videogame Waking Tides, gepland voor een officiële release op pc via STEAM later dit jaar. De game belooft een innovatief en boeiend atmosferisch avonturenspel dat gedijt op experimenteren. Maak je klaar om je te verdiepen in een wereld waar augmented reality je gameplay uitbreidt, waarbij de scheidslijn tussen realiteit en fantasie naadloos vervaagt.

Waking Tides introduceert een meeslepend verhaal: in de duistere waas van een verontrustende mist wordt een noodlottige band verbroken als je trouwe metgezel verdwijnt in de waterige afgrond. Wanneer het bewustzijn terugkeert, beland je op een raadselachtig booreiland, een angstaanjagend bewijs van het onbekende. Bizarre en buitenaardse objecten bezaaien het dek van het tuig, hun onaardse aanwezigheid bespot de wetten van de werkelijkheid. Terwijl een pulserende pijn je schedel vastgrijpt, ontvouwt zich een raadselachtige en gevaarlijke odyssee, die je uitnodigt om de geheimen te ontdekken die verborgen liggen in dit verwrongen rijk.

Waking Tides neemt spelers mee op een meeslepend FPS-avontuur, waar AR een unieke dimensie toevoegt, waardoor de grens tussen realiteit en fantasie vervaagt. De game bevat uitdagende puzzels, waardoor spelers optionele hints kunnen oproepen via de bijbehorende webAR-applicatie. Wat dit echt uitzonderlijk maakt, is dat de AR-functionaliteit rechtstreeks gebruikmaakt van de native webAR-mogelijkheden van smartphones, waardoor externe app-downloads niet meer nodig zijn – een symbiose die momenteel ongeëvenaard is in de gamingwereld. De AR-modellen van de game zijn ontwikkeld met behulp van de krachtige Unreal® Engine 5 en zijn directe exports van de 3D-engine, gemaakt via een eigen workflow.

Waking Tides is het geesteskind van Dries Schaballie die het spel produceerde met af en toe de hulp van tijdelijke freelancers tijdens een ontwikkelingstraject van meer dan een jaar. Waking Tides, een veteraan uit de branche met meer dan 15 jaar ervaring in multimedia- en XR-projecten voor grote klanten, is de eerste van vele games die komen gaan. Hij benadrukt het boeiende tijdperk van snelle evolutie in entertainmenttechnologie, wat een uitdaging vormt om innovatieve en boeiende inhoud te creëren. Dries omarmt visionaire concepten, zoals de versmelting van AR met FPS-gameplay en merkt sterk op: “Ik ben ervan overtuigd dat de kunst van het vertellen van verhalen zich zal blijven ontwikkelen tot een ontzagwekkende symfonie met moderne technologieën, zoals augmented en virtual reality.” Ook zijn er nieuwe experimentele games in de maak en zijn er plannen voor een Apple Vision Pro-applicatie en een korte film Unreal Engine 5 met een bijbehorende multiplayer-game-ervaring.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x