TP Vision, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het ontwerp, de productie, verkoop en marketing van Philips TV & Sound– en AOC Sound-producten, heeft aangekondigd als hoofdpartner met voetbalclub FC Barcelona samen te werken voor tv-, display- en audioapparaten. Dit partnerschap zal de hoogwaardige tv- en audioproducten van TP Vision promoten en de Ambilight TV-technologie van het bedrijf onder de aandacht brengen. Ambilight TV transformeert de kijkervaring op een unieke manier en biedt een meeslepende beleving als geen ander.
Als een van de drie hoofdpartners van de club zal Ambilight TV vanaf 28 mei op de mouw van het voetbalshirt van het eerste elftal van de mannen staan. Dit ter gelegenheid van de laatste wedstrijden van het seizoen 2022/23. Ambilight TV zal prominent aanwezig zijn in het stadion en voor de kijkers thuis. Belangrijke spelers uit het eerste elftal van de mannen en vrouwen zullen ook worden uitgenodigd om het productassortiment – en in het bijzonder het unieke Philips Ambilight TV-aanbod – zelf te ervaren en zo ambassadeurs voor het merk te worden.
TP Vision zal als hoofdpartner van de club een belangrijke rol spelen als tv- en displayprovider voor de audiovisuele infrastructuur van het nieuwe Spotify Camp Nou. Het sportcomplex is momenteel op weg om de grootste en meest innovatieve van Europa te worden. De overeenkomst met FC Barcelona verleent TP Vision ook associatierechten met de eerste mannelijke en vrouwelijke voetbalteams en met de andere professionele sportteams van de club.
De samenwerking tussen TP Vision en FC Barcelona is een bewuste stap binnen de strategie van beide organisaties om proactief partners te vinden die een vergelijkbare filosofie en waarden delen. Samen streven ze ernaar om zowel de reputatie van de club als het bedrijf te versterken, met het doel om als de absolute top in hun respectievelijke vakgebieden te worden erkend.
TP Vision en FC Barcelona hebben een gemeenschappelijke visie om sportevenementen naar een buitengewoon niveau te tillen en een spectaculaire ervaring te bieden aan fans, waar ze zich ook bevinden. FC Barcelona is met trots ‘meer dan een club’, terwijl TP Vision met Ambilight TV de consument ‘meer dan een televisie’ wil bieden.
Philips Ambilight TV’s zijn voorzien van rijen geïntegreerde gekleurde LED’s in strips langs de achterkant van het toestel. Deze LED’s creëren een voortdurend veranderende lichtring die perfect overeenkomt met het beeld op het scherm en op de muur erachter wordt geprojecteerd. Ambilight biedt de ervaring van een hoogwaardig tv-beeld dat groter lijkt dan de fysieke afmetingen van het toestel, waardoor het lijkt alsof de tv zweeft in plaats van aan de muur te zijn bevestigd.
Het voordeel van een halo van ‘bias’-verlichting is al lange tijd erkend in de filmwereld. Eigen onderzoek van TP Vision heeft echter aangetoond dat de toegevoegde verfijning van Ambilight de verbetering kan uitbreiden naar sport en met name bij voetbal bijzonder succesvol is.
Ambilight heeft al bewezen een enorm succes te zijn met een van de hoogste tevredenheidsbeoordelingen in de consumentenelektronica-industrie. Het scoort zeer hoog als reden waarom bestaande klanten overwegen om opnieuw een toestel aan te schaffen.
FC Barcelona, de trotse kampioen van La Liga seizoen 2022-2023, behoort tot de meest geliefde voetbalclubs ter wereld, met een werkelijk wereldwijde gemeenschap van enthousiaste fans en een unieke wedstrijddagervaring. Echter alleen de gelukkige fans hebben de kans om het team live te zien in het indrukwekkende Spotify Camp Nou stadion.
Dankzij de samenwerking zal Ambilight TV geïntroduceerd worden bij een groot deel van het publiek van FC Barcelona. Dit biedt alle sportfans de mogelijkheid om de unieke ervaring en het spektakel van een live wedstrijd in het legendarische Spotify Nou Camp stadion thuis te ervaren op hun Philips TV.
Kostas Vouzas, CEO van TP Vision (Philips TV & Sound Europe & Americas): “We zijn verheugd om samen te werken met het wereldwijde sporticoon FC Barcelona. Deze samenwerking is een natuurlijke fit. Beide organisaties streven ernaar het aanbod veel verder uit te breiden dan het gewone, waarbij we onze fans een unieke ervaring bieden, zowel live als thuis. Miljoenen consumenten genieten al van onze unieke Ambilight-televisies in hun huizen, en als onderdeel van onze strategie zal deze langdurige samenwerking met FC Barcelona de fantastische Ambilight TV-ervaring naar een nieuw niveau tillen dat het werkelijk verdient.”
Juli Guiu, Vice President Marketing van FC Barcelona: “We zijn erg trots om TP Vision te verwelkomen als nieuwe hoofdpartner van FC Barcelona. Barça heeft zich altijd onderscheiden door haar toewijding aan uitmuntendheid, zowel op als buiten het speelveld. Deze overeenkomst is daar opnieuw een succesvol voorbeeld van, aangezien we samenwerken met een wereldleider in de elektronica- en audiovisuele technologie. Het is een belangrijke stap in de commerciële strategie van FC Barcelona, waarbij we samenwerken met een multinational die met zijn Ambilight TV-innovatie de kijkervaring heeft getransformeerd tot een meeslepende en buitengewoon bevredigende reis voor miljoenen fans die het voetbal vanuit hun eigen huis volgen.”