Home Gaming Tour de France 2020 Review

Tour de France 2020 Review

Als sportfan zijn er ieder jaar wat momenten waar ik naar uit kijk, zo is de Tour de France er één van. Helaas dit jaar is deze uitgesteld, maar de game kwam wel op het goede moment uit. Zo kunnen we toch nog een beetje genieten van wat wielersport, maar is de 2020 versie een goede verbetering?

Goed, laten we even beginnen met de nieuwe features voor de game. Er is een nieuwe camera toegevoegd, het is mogelijk zo midden in het peloton te zitten. Daarnaast vinden we de klassieker Luik-Bastenaken-Luik terug als koers. Het is mogelijk om tijdritten te voltooien, deze vergen net wat extra uitdaging en een andere manier van aanpak. Het is oefenen en oefenen voordat je deze echt lekker onder knie hebt. Ook is het nu mogelijk om te crashen met je fiets, enkel maakt het dus niet uit hoe hard je crasht, je komt altijd weer op je fietsje terug.

Als we dan wat naar de teams in de game kijken zien we de dat de meeste teams en spelers er wel inzitten. Enkel het team van Froome, Ineos, heeft een andere naam gekregen. Dit kennen we uit andere games. Mocht je willen weten hoe het team heet, Inone. En Froome heet Frime. Je kan deze namen weer editten en terug zetten naar zoals jij het wilt. Daarnaast lijkt elke renner een beetje op elkaar en zit daar weinig verschil in. Er had hier wel iets meer design in kunnen zitten, want nu lijkt het net één grote familie.

Verder zijn alle bekende modi uit 2019 weer van de partij. Je kan een standaard race rijden, een challenge doen, samen op de bank met split screen aan de slag gaan. Maar dan mijn favoriete modi Pro Team en Pro Leader. Hier neem je of een Team of een renner onder je hoede en probeert deze naar de top te brengen. Of te wel die Gele trui te bemachtigen.

Ik had het al even over het design van de spelers gehad, nu is de game wel degelijk opgeknapt ten opzichte van 2019, er zit geen frame rate drop in althans tot wat ik merkte. En de game freezed niet zo vaak. De graphics hebben een stapje voorwaarts gemaakt, maar ten opzichte van andere sportgames liggen deze nog ver achter. Het is wel jammer dat als ik aan het fast forwarden ben en ik ineens me renner wil besturen de game het totaal niet meer aan kan. Hij begint te haperen, te stotteren het geluid wordt heel lelijk en dan pas kan je fietsen. Verder is het menu aardig in takt gehouden, helaas wel zit er een bug in het menu. Elke ronde die ik startte waar de renner E. Mas in zit, creeert hij een duplicaat aan in mijn team. Waardoor er twee renners uit mijn team onbestuurbaar worden. Ik kan deze geen opdrachten geven en helaas begint dan soms ook het hele in game menu te buggen. Gelukkig is dit eigenlijk de grootste en enige bug die ik ben tegen gekomen.

Blijft dit dan ook leuk als er zoveel anders op de markt is? Ik vind het persoonlijk heerlijk om even een stage te rijden of meerdere. Ik doe Pro Teams voornamelijk en wil daarmee me team naar de hoogste plek rijden. Ik mag nu dan ook eindelijk de Tour de France rijden met mijn team en het doel is natuurlijk deze te winnen. Ik kan me dan ook heerlijk vermaken op een zondag, lekker rustig fietsen.

Verwacht jij een grafisch hoogstaande game, waarbij alles vlekkeloos loopt? Dan is deze titel niet voor jou. Maar houdt je van fietsen en wil je af en toe even relaxen dan is dit wel even een heerlijke titel voor je.