Home Gaming Titan Quest II Dev Diary: Introductie van de Rogue Mastery

Titan Quest II Dev Diary: Introductie van de Rogue Mastery

by Jos Vis

Titan Quest II: het ontwikkelteam van Grimlore Games heeft hard gewerkt aan het verfijnen van de initiële content en het voorbereiden van wat komen gaat. Vandaag willen ze graag een verrassing met jou delen die het wachten nog aangenamer zal maken. Eerder kondigden ze aan dat Titan Quest II zou verschijnen met de masteries Warfare, Earth en Storm. Maar wat is beter dan drie meesterschappen? Je raadt het al: vier meesterschappen! De Rogue Mastery is vanaf het begin beschikbaar!

De Rogue-meesterschap is opgebouwd rond drie kernpijlers:

  • Precisie – Elke vaardigheid in deze meesterschap is ontworpen voor nauwkeurigheid, waarbij precies op de juiste plek wordt toegeslagen.
  • Voorbereiding – Schurken kunnen speciale coatings op hun wapens aanbrengen, waardoor ze verwoestende combo’s kunnen opzetten door middel van kwalen en debuffs.
  • Ontwijken – In plaats van brute kracht komt succes voort uit het te slim af zijn van vijanden, door vanuit de schaduwen toe te slaan voordat ze kunnen reageren.
YouTube Video

De vaardigheden van schurken zijn zo ontworpen dat ze elkaar aanvullen en voor momenten met grote impact zorgen als ze strategisch worden ingezet. Hier zijn een paar hoogtepunten:

  • Lethal Strike – Een kenmerkende Rogue-vaardigheid die een enorme schadevermenigvuldiger aan één doelwit toebrengt. Als het doelwit wordt gedood, wordt de afkoeltijd gereset, waardoor verzwakte vijanden snel kunnen worden geëxecuteerd. Wanneer gecombineerd met de status “Flow”, wordt er bonusschade toegepast. Modifiers zijn onder andere extra gifexplosies, HP-percentageschade en verhoogde schade aan gemarkeerde doelen.
  • Mark for Death – Een markeervaardigheid die verschillende interacties en debuffs mogelijk maakt, waarbij een deel van de schade als vitaliteitsschade wordt toegebracht. In combinatie met vaardigheden als Lethal Strike creëert deze vaardigheid dodelijke synergieën, zoals het oproepen van schaduwdolken of het activeren van explosieve gifeffecten.
  • Flicker – Een teleporteervaardigheid die steekschade toebrengt aan het doelwit, ideaal voor glazen kanonnen. Het kan Flow geven, cooldowns verkorten en met de juiste modifiers zelfs een aanvallend hulpmiddel worden.
  • Voorbereiding – Een passieve aura die gif en fysieke schade versterkt ten koste van gereserveerde energie. Modifiers verbeteren de toepassing van kwalen, de kans op kritieke treffers en kunnen zelfs wapenschade omzetten in gif of steek. Schaduwdolken kunnen ook worden opgeroepen bij kritieke treffers.

Hoewel de Rogue-meesterschap zich richt op schade-output en mobiliteit, zijn de verdedigingsmogelijkheden beperkt en zijn cross-mastery-combinaties essentieel. Afhankelijk van je tweede meesterschap kun je de overlevingskansen vergroten of je aanvalskracht versterken. Zo passen de meesterschappen Aarde en Storm goed bij elkaar, waardoor Schurken de elementaire schade kunnen opschalen met het kenmerk Kennis. Door gifschade op te stapelen, vijanden te markeren, Flow met Flicker toe te passen en Lethal Strike uit te voeren, kunnen Rogues verwoestende kettingreacties ontketenen die het slagveld met precisie schoonvegen.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x